העברת ענף התודעה היהודית בצה"ל

"הרס של ממש": הרבנים הראשיים מבקשים פגישה עם נתניהו

הרבנים הראשים לישראל, הגאון רבי דוד לאו והראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, מבקשים מראש הממשלה בנימין נתניהו להיפגש עמו בנושא ענף התודעה היהודית בצה"ל. "הרס של ממש" (חדשות)

הרבנים הראשיים הגר"י יוסף והגר"ד לאו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 )

הרבנים הראשים לישראל, הגאון רבי דוד לאו והראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, מבקשים מראש הממשלה בנימין נתניהו להיפגש עמו בנושא ענף התודעה היהודית בצה"ל.

תחת הכותרת: "בקשה דחופה לעצירת המהלך החמור של העברת ענף תודעה יהודית בצה"ל", כותב הגר"ד לאו והגר"י יוסף לראש הממשלה כי "הענף לתודעה יהודית בצה"ל פועל למען כל חיילי צה"ל, בחיזוק התודעה היהודית ובהקניית ערכי יהדות בסיסיים לכל חיילי צה"ל".

"לאחרונה התקבלה החלטה להעביר את המחלקה מידי הרבנות הצבאית הראשית למרות שזו פעלה באופן חיוני ומבורך מאז ומעולם, לידיים אחרות", כותבים הרבנים לנתניהו, "מקומה הטבעי של התודעה היהודית הוא ברבנות הצבאית, שם ישנה המיומנות הנדרשת לצורך הקניית ערכי היהדות והמסורת באופן המיטבי".

מכתבם של הרבנים הראשיים לראש הממשלה

"אנו מבקשים להיפגש עם כבוד ראש הממשלה בדחיפות על מנת להסביר לכם את המהלך המדובר אשר תכליתו בפועל היא החלשת הקניית הזהות והמסורת היהודית בקרב החיילים", מבקשים הרבנים ומוסיפים: "אנו מאמינים כי יש לעצור את המהלך לאלתר ולהשיב את המצב לקדמותו. מדובר בהרס של ממש עבור צה"ל, חייליו והתודעה היהודית בצבא".

הרבנים שבים וכותבים לראש הממשלה: "אנו מבקשים כאמור להיפגש עמכם, על מנת להסביר את הנושא בטרם תתקבל ההחלטה".

כזכור, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, החליט להעביר את ענף התודעה היהודית מידי הרבנות הצבאית, לאגף כוח אדם ולחיל החינוך ועורר זעם רב.

במכתב שפרסמו עשרות רבני ערים ושכונות בהם הגאון רבי אביגדור נבנצאל, מרבני העיר העתיקה, הרב מיכה הלוי רב העיר פתח תקווה, הרב יעקב אריאל - רב העיר רמת גן ורבנים נוספים, קוראים הרבנים לרמטכ"ל לחזור בו מהחלטתו ולהשאיר את הסמכות לרבנות הצבאית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר