השם ייקום דמה

לוחמת מג"ב נרצחה; המחבלים התכוונו לבצע פיגוע חמור יותר

הדר כהן הי"ד, לוחמת משמר הגבול, נרצחה הצהריים בפיגוע הירי בשער שכם בירושלים. המחבלים נשאו נשקים אוטומטיים ומטעני חבלה והתכוונו לבצע פיגוע חמור בהרבה. תיעוד מהזירה (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
זירת הפיגוע. בקטן: הדר כהן הי"ד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 וחטיבת דובר המשטרה)

בשעות הערב (רביעי) נקבע מותה של הדר כהן ז"ל, לוחמת משמר הגבול שנפצעה באורח אנוש בפיגוע שאירע מוקדם יותר בשער שכם בירושלים. "הדר ז"ל הגיעה לבית החולים הר הצופים לאחר שנפצעה בפיגוע באורח אנוש, שם נלחמו הרופאים על חייה במשך שעות ארוכות, עד שלבסוף נאלצו לקבוע את מותה" נמסר.

מוקדם יותר דווח כי מבדיקה של המשטרה עולה כי שלושת המחבלים תושבי השטחים, הגיעו למקום כשהם חמושים בכלי נשק אוטומטיים מסוג "קרל גוסטב", סכינים ומטעני נפץ והתכוונו לבצע פיגוע חמור הרבה יותר.

"צוות לוחמים ולוחמות ממג"ב שהיו במשימה מבצעית באזור לאיתור חשודים ואבטחת הציבור, הבחינו במחבלים עם התנהגות מעוררת חשד והם חתרו למגע עימם במטרה לזהותם ולבדקם. במהלך הבדיקה, תוך שמקפידים על טווח ביטחון מהם , בעוד אחד המחבלים מסר לשוטרים את תעודת הזהות שלו, שלפו שותפיו כלי נשק אוטומטיים וסכינים, פתחו באש לעבר הלוחמים והלוחמות ופצעו שתיים מהן באורח קשה הן מירי והן מדקירות" נמסר מהמשטרה.

נשקם של המחבלים (צילום: חטיבת דובר המשטרה)
גופות המחבלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ניטרול המטענים שנשאו המחבלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"הכוח המשטרתי הגיב במהירות, השיב באש וניטרל שניים מהמחבלים. מחבל נוסף ניסה להתרחק תוך שהוא יורה בנשקו וקצין משטרה שהיה באזור, צמצם טווח, חתר אף הוא למגע, ביצע ירי מדוייק וניטרל את המחבל. אמצעי הלחימה שנתפסו לרבות מטעני נפץ שהביאו המחבלים, נוטרלו ע״י כוח חבלה שהוזנק לזירה".

סגן מפקד מחוז ירושלים אמר כי "מדובר בעלית מדרגה תוך שימוש בנשק אוטומטי , סכינים ומטעני נפץ כלפי שוטרים ולוחמים. עירנותם ופעילותם המקצועית והנחושה של השוטרים בזירה מנעו פיגוע רב נפגעים ואסון כבד. מתבצעים מהלכים מודיעיניים בשיתוף פעולה עם השב״כ להבין את אופי החבירה בין המחבלים ואמצעי הלחימה שברשותם, דרך הגעתם ועוד".

"ההחלטה של המשטרה על המשך הצבת לוחמים מיומנים במוקדים רגישים הוכיחה את עצמה ומנעה גם היום פגיעה רחבה באזרחים. אני שולח ברכת החלמה מהירה ללוחמות שנפצעו וחוזר ומדגיש כי הפעילות הנחושה, המקצועית והאמיצה של השוטרים והשוטרות מנעה פיגוע גדול ופגיעה בחפים מפשע".

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
המפכ"ל בזירת הפיגוע (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"המשטרה תמשיך בפריסה המבצעית הרחבה, על בסיס הערכות מצב וניתוח האיומים, למען ביטחון תושבי העיר והמבקרים הרבים בה. אני קורא לציבור להמשיך ולגלות עירנות ולדווח למשטרה על כל אדם או אירוע חריג".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר