בעקבות המחקר המטריד

ליצמן: צומת כיכר השבת - האזור המזוהם ביותר בישראל

שר הבריאות יעקב ליצמן הגיב למחקר "הראשים הקטנים" שפורסם השבוע ואמר כי "כיכר השבת בירושלים זה המקום הכי מזוהם, אולי יותר מחיפה". התנגד לוועדת חקירה: 'כל הנתונים פתוחים' (בריאות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
צומת כיכר השבת בירושלים (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

בדיון שנערך בכנסת ועסק בסערת הזיהום במפרץ חיפה והמחקר שפורסם בתחילת השבוע ועורר סערה, אמר שר הבריאות יעקב ליצמן כי באזור צומת כיכר השבת בירושלים יש את הזיהום החמור ביותר בארץ, אולי אף יותר מאשר בחיפה.

"כיכר השבת בירושלים זה המקום הכי מזוהם, אולי יותר מחיפה. אין לי פתרון שם. למה? כי אני אחתוך צירים של אוטובסים ואחלק את העיר? הזיהום בתל אביב לא פחות גרוע מחיפה" אמר שר הבריאות בדיון במליאה.

ליצמן הוסיף כי "אין סיבה להקמת ועדת חקירה. כל הנתונים פתוחים. אני בעד נתונים ומחקר אבל צריך לבדוק מאיפה ההדלפות ומה האינטרסים שם".

"להגיד שהממשלה מתעלמת? הנתונים הם מ-2012. לקחת נתונים חלקיים בלי בדיקה ולהדליף אותם זה חמור פי עשר. אנחנו ניקח על עצמנו במשרד הבריאות לבדוק את אותו מחקר. אני לא הולך לטייח את הנושא".

צומת כיכר השבת - המקום המזוהם ביותר בישראל, לפי ליצמן (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

כזכור, על פי ממצאים של מחקר חדש ומקיף של אוניברסיטת חיפה, תינוקות בשכונות שונות בחיפה, החופפים לרמת זיהום האוויר הקשה ממפרץ חיפה, נולדים במשקל נמוך ובהיקפי ראש נמוכים בכ-20 עד 30 אחוזים מיתר השכונות בחיפה.

על פי המחקר, המבוסס על נתונים משנת 2012 עד היום, ישנם שלושה מוקדי תחלואה עיקריים - קריית חיים וקריית ביאליק, דרום מזרח קריית טבעון ורכס הכרמל בצד שפונה לאזור התעשייה. על פי המחקר, התחלואה באזורים אלו בסרטן ריאות ולימפומה היא עד פי 5 מהממוצע הארצי.

עורכי המחקר בדקו את כיווני הרוחות והם סבורים כי חומרים אורגניים נדיפים הנישאים מארובות המפעלים אל אותם ישובים אחראים לתחלואה החריגה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר