המכתב בפרסום ראשון

גדולי ישראל: לא להסגיר את הרב ברלנד לשלטונות ביוהנסבורג

במכתב שנחשף כעת לראשונה ב"כיכר השבת", קורא ראב"ד העדה החרדית הגר"מ שטרנבוך שלא להסגיר את הרב אליעזר ברלנד לידי השלטונות ביוהנסבורג. חתימת מרן הגר"ח קנייבסקי זוייפה? (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב אליעזר ברלנד (צילום: ינון אליה)

גדולי ישראל מתגייסים לעזרת הרב אליעזר ברלנד: ראב"ד העדה החרדית הגאון רבי משה שטרנבוך מפרסם מכתב נדיר הקורא שלא לגרש את מנהיג קהילת "שובו בנים" הרב אליעזר ברלנד ולאפשר לו להמשיך להתגורר במקום. המכתב ממוען לרב הראשי של דרום אפריקה הרב וורן גולדשטיין.

"באנו לבקש מק"ק יוהנסבורג לעמוד לימין אלו שנצרכו לגלות לשם ונמצאים שם בלית ברירה מתוך עוני ודחקות וכמבואר בשולחן ערוך אין פוחתין לעני העובר ממקום למקום בכיכר בפונדיון. ואם לן נותנים לו מצע לישון עליו ושמן קטניות. ואם שבת נותנים לו מזון ג' סעודות ושמן ודג וירק ואם מכירים אותו נותנים לו לפי כבודו. וכמבואר מעולם לא ראינו ולא שמענו קהל מישראל שאין להם קופה של צדקה".

(סריקה)

יצויין, כי הגר"מ שטרנבוך הוסיף בכתב ידו כי "הדין מפורסם שאפילו בעל עבירות אסור למוסרו, ושארית ישראל לא יעשו עולה". לצד ראב"ד העדה החרדית הגר"מ שטרנבוך וחבר מועצת חכמי התורה של ש"ס הגאון רבי שמעון בעדני, מופיעה גם חתימתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שלפי מקורביו זוייפה.

הרב ברלנד מדבר על הרב וורן גולדשטיין (באדיבות קו המידע שובו בנים - 025875777)

"ולכן מצווה רבה לתושבי המקום לתמוך בהם כפי יכולתם וכמבואר ברמב"ם "מצווה על כל אדם לאהוב את כל אחד ואחד מישראל כגופו שנאמר ואהבת לרעך כמוך... והמתכבד בקלון חברו אין לו חלק לעולם הבא" וכן מבואר בחו"מ אסור למסור ישראל ביד עובד כוכבים... ואפילו היה רשע ובעל עבירות ואפילו היה מיצר לו ומצערו... וכל המוסר ישראל ביד עובד כוכבים בין בגופו בין ממונו, אין לו חלק לעולם הבא ח"ו".

עוד נאמר במכתב: "וע"כ נבקש מכל מי שבידו להשפיע שח"ו לא יגרם שום צער ונזק לאף יהודי חלילה ברוחניות ובגשמיות ולא יצא תקלה מתחת ידינו אכי"ר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר