ההתחייבות של נאמני 'מגה': אין לנו קשר למחללי השבת

במסגרת המגעים לביטול החרם החרדי על רשת מגה שיגרו נאמני הרשת מכתב מיוחד לרב יצחק גולדקנופף וועדת הרבנים לענייני השבת, בתחינה להסרת החרם החרדי מעל חנויות הרשת (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Lior Mizrahi/Flash90)

במסגרת המגעים לביטול החרם החרדי על רשת מגה ("שפע שוק" וכיום "זול בשפע") שיגרו נאמני הרשת עורכי הדין אהוד גינדס, אמיר ברטוב וגבי טרבלסי מכתב מיוחד לרב יצחק גולדקנופף מזכיר ועדת הרבנים לענייני השבת, בתחינה להסרת החרם החרדי.

במכתב הם כותבים כי "המשמעות המעשית והמשפטית של צו הקפאת ההליכים של "מגה", היא שהחברה נותקה הלכה למעשה מקבוצת אלון אשר הייתה בעלת השליטה בחברה. ובהתאם לכך לחברה אין קשר לרשת "AM-PM" או לחנויות אלונית הפועלות תחת חברות אשר בשליטת קבוצת אלון".

הנאמנים מציינים כי הם פועלים על מנת להבריא את החברה, לטובת אלפי עובדיה, ומפעילים את סניפי זול בשפע ומגה במתכונת מלאה. ופונים אל חברי וועדת הרבנים "נודה לכם באם תמליצו לציבור לחזור ולקנות בסניפי "מגה" ו-"זול בשפע".

בעקבות הפנייה התכנסו חברי וועדת הרבנים ואכן בכוונתם להמליץ ולהוריד את החרם זאת משום שכיום אין קשר בין וויסמן השולט עדיין ברשת המחללת שבת am:pm לבין מגה וסניפי זול בשפע.

עו"ד אהוד גינדס אומר ל"כיכר השבת" כי "אנחנו שמחים על ביטול החרם החרדי על רשת מגה וחנויות זול בשפע, זו אחת מהמטרות שהצבנו לעצמנו לצורך הבראת הרשת והעמדתה למכירה.

"המגזר החרדי הוא חלק אינטגרלי מקהל הצרכנים של מגה, שלא ניתן להתעלם ממנו. אני מודה לגורמים במגזר החרדי שנענו לפנייתנו, הבינו את המצב שבו שרויה הרשת, ונרתמו במיוחד לטובת העובדים".

כפי שדווח אמש ב"כיכר השבת", לאחר שמונה שנים של חרם צרכנים חרדי בעקובת חילולי השבת, נאמני 'מגה' מנהלים את המגעים עם גורמים בוועדה למען השבת להסרת החרם.

כזכור, החרם הוטל על מגה ותת-הרשת של מגה "זול בשפע" בעקבות רכישת הפעילות ברשת am:pm וסירוב הבעלים הקודמים של אלון ומגה לבקשת החרדים שלא להפעיל את am:pm בשבת.

רשת am:pm נרכשה על ידי קבוצת אלון ודודי ויסמן בסוף 2006. רכישת הרשת המופעלת בשבת הייתה הגורם להטלת חרם החרדים בשנת 2008 על מגה ותת-הרשת של מגה "זול בשפע" הכוללת 13 סניפים, ופועלת בעיקר בריכוזים דתיים וחרדיים.

החרם, שנחשב לאחד הארוכים ביותר, הביא לאובדן מכירות של מאות מיליוני שקלים למגה בקרב האוכלוסייה החרדית בתוך חודשים ספורים, ומגה, למרות ניסיונות שונים, לא הצליחה לשקם מחדש את הפעילות. במסגרת החרם, העיתונות החרדית סירבה לקבל מודעות של מגה וכן ניתלו פשקווילים כנגד רכישה ברשת. בשנת 2014 מגה שקלה לוותר בכלל על הפעילות במגזר החרדי וניהלה מגעים למכירת "זול בשפע".

הנאמנים הבהירו לגורמים בחברה החרדית כי הבעלים הקודמים של מגה, ובכללם דודי ויסמן, אינם קשורים לפעילותה הנוכחית של מגה ולא יקבלו כל תשלום בעקבות מכירתה הצפויה של הרשת וחנויות "זול בשפע".

יצוין כי הנאמנים קיבלו אישור לפרסם מודעות של מגה בעיתונות החרדית והם יעשו כן החל מהימים הקרובים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר