"אנחנו לא מסוגלים לראות דם"

רוצח אבו חדיר: "הורדנו את הכיפות שח"ו לא יהיה חילול ה'"

תמלילי החקירה של יוסף חיים בן דוד והקטין הנאשמים ברצח מוחמד אבו חדיר נחשפים. בן דוד טען שלא תכננו לרצוח: "לקחתי את הלום והכתי, שפכתי דלק והצתתי בשנייה אחת כולו בער" (חדשות)

(צילום: הדס פרוש - פלאש90)

רצח מוחמד אבו חדיר: היום יגזור בית המשפט את עונשם של שני הקטינים י' וא' שהיו מעורבים ברצח הנער מוחמד אבו חדיר, וכעת נחשפים תמלילים מחדר החקירות, בהם מסביר החשוד המרכזי יוסף חיים בן דוד, כי מלכתחילה לא התכוונו לרצוח ומגולל את השתלשלות העניינים.

בתמלילים שחשף העיתוני יהושע ברינר בוואלה! NEWS, מספר בן דוד כי הכל התחיל מ"שיח של ילדים", כשהם מדברים על נקמה בעקבות רצח משפחת פוגל, שלהבת פס וחטיפת ורצח שלושת הנערים.

בן דוד סיפר כי הם חיפשו "ערבים, משהו, לא משנה מה", לבסוף אחרי חיפושים הם מצאו את אבו חדיר.

הקטין י', סיפר שיוסף חיים עצר שלושה מטרים לפני אבו חדיר והורה לשני הקטינים "תרדו, תעמיסו אותו". לדברי י', הם שאלו אותו איפה זה תל אביב "ופתאום א' הביא לו דחיפה בקטנה. רק אז הבנתי שזהו זה, אנחנו ב'אל חזור'. הבנתי שאנחנו חייבים להמשיך, אי אפשר להתחרט. סתמתי לו את הפה שלא יצרח. הוא הספיק לצרוח אבל זה לא עזר".

י' המשיך בתיאור: "הרצנו אותו לתוך הרכב והחזקתי את הגוף שלו. הנער נאבק קצת, הוא יצא מההלם וקלט שחוטפים אותו. הוא הצליח לפתוח את הדלת של הרכב עם הרגל ואני סגרתי אותה. יוסף חיים עשה נעילת דלתות והחל לנסוע במהירות".

בן דוד תיאר בצורה דומה: "י' היה בפאניקה ובאותו רגע אתה לא מאמין שאתה עושה את זה. אתה מבין שזה 'אל חזור'. הוא (אבו חדיר) צעק. לא סייעתי להם כי הייתי על ההגה, מרוכז. הבנתי שהלב דופק ושמשהו קורה. ראיתי את הרגל שלו וחיכיתי שהדלת תיסגר. הם סגרו את הדלת. עשיתי נעילה אוטומטית ונסעתי במהירות מהמקום".

חוקר: "אתה נותן, גז ומה קורה ברכב באותו זמן?"

בן דוד: "י' אומר לי 'אני חונק אותו'. קורה פה משהו שלא חלמנו עליו. אמרתי לו: 'תרמו אותו שלא יקום עלינו, יש לו שבע נשמות'. בראש שלך יש לך דימיונות של ערבים שיורים וזורקים עליך אבנים. באיזשהו מקום אמרתי 'אולי נזרוק אותו פה'. הבנתי שזה לא משחק ילדים, זה לא אנחנו, לא חינכו אותנו ככה, זה מעשה של שטות. מה הוא אשם? לא היה הרבה זמן לחשוב ולקחתי פנייה ימינה".

חוקר: "מי קבע מי יחנוק אותו?"

בן דוד: "א' מאוד רגיש, אז י' עשה את זה. לא הבאנו איתנו סכינים כי אנחנו לא יכולים לראות דם, זה לא אתי... כשהוא נתן בעיטה בי', אז הוא אמר לו 'אתה תשלם על זה'. באותו רגע הבנו שזה או עד הסוף או כלום. ראינו אותו כמישהו ענק, לא חלמנו שמדובר בנער בן 15. הנשימות שלו היו קצרות".

חוקר: "אתה שמעת את הנשימות שלו?"

בן דוד: "קצת. שמעתי את הצרחות שלו. הוא צעק 'מוות לישראל', 'איטבח אל יהוד'. י' אמר 'הרוק שלו עליי' ונתן לו אגרופים במפתח הלב. הדלקתי רדיו ערבי כדי שלא יזהו אותנו".

בן דוד הוסיף כי במהלך הנסיעה חשב להוריד את אבו חדיר בהר המנוחות, אך החליט שלא בגלל ש"אותי לימדו שעושים קידוש השם ולא חילול השם וזה תמיד עמד לנגד עיניי. לכן, כשירדנו לקחת את הנער הורדנו את הכיפות כדי שחס וחלילה לא יהיה חילול השם. אמרתי שבהר המנוחות קבורים יהודים ולא ראוי לזרוק אותו פה. רצינו להיפטר מזה".

הם הגיעו ליער ירושלים ויצאו מהרכב. בן דוד שחזר את רגעי הדרמה: "פחדנו שהוא יקום עלינו, היה חושך גמור. י' צעק לי שאני לא עושה כלום. אמרתי לו: 'כן? אני לא עושה כלום?'. תפסתי את הלום והיכיתי: 'זה בשביל פוגל, זה בשביל שלהבת פס' ואז שמעתי 'פאק' ודם התחיל להתפשט. ראיתי את התמונות שלהם לנגד עיניי. נתתי לו שתי בעיטות וצעקתי: 'זה בשביל אייל, זה בשביל נפתלי וזה בשביל...', אני לא זוכר את שם החטוף השלישי.

"אמרתי לי' 'תביא את הבקבוק של הדלק'. י' שפך עליו, ואני שפכתי עליו בקבוק אחד, ליטר. הדלקתי מצית מכיוון הרגליים שלו. הצתתי אותו, לא חשבתי על כלום. שמעתי ממנו רעש וזה לילה וכולם במרתון. הצתתי אותו ועליתי לרכב. בשנייה אחת כולו בער".

לטענתו הם עוד לא הבינו שרצחו את אבו חדיר, "המטרה לא הייתה לשרוף אותו, בשום פנים ואופן לא, פשוט אנחנו לא יכולים לראות דם, לא מסוגלים לשחוט בן אדם. לא חשבתי שזו גופה. נכנסתי לרכב ואני מנסה לעשות קוד והרכב לא מתניע והאש מתחילה להדוף. הם צעקו שהחלון נשרף וצעקתי 'אל תלחיצו אותי, זה לא יעזור'. האוטו נדלק ויצאתי במהירות. פתאום אני קולט שא' חסר. הוא הלך לראות שהרכב לא נשרף. הוא אמר שהתמונה שעמדה מאחוריו הייתה של משהו שחור שנשרף. פה כבר הייתה חרטה".

חוקר: "ידעת מה אתה עושה, למה עשית את זה"?

בן דוד: "פחדתי שהוא יקום ויהרוג אותנו. זה היה פחד אימים. לדבר כל אחד יכול אבל דיבורים זה לא כמו מעשים. זה לא אתה. אתה לא אכזרי. מה שרצינו זה בכלל לפגוע בערבים, לא רצינו לפגוע בנפש. היינו באקסטרים של נקמה בערבים".

י', שחזר את הרגעים האלו כך: "לקחתי בקבוק של דלק שהיה מוכן במושב האחורי. שפכתי עליו ונשפך לי הרבה מסביב, כי הייתי לחוץ. החזרתי את הבקבוק לאוטו... כולנו עלינו לרכב וכשנסענו לא שמתי לב שמישהו הדליק אותו, אבל ראיתי להבה ענקית. כולו עלה באש בשנייה אחת. לא הייתי מסוגל להסתכל לאחור".

כאמור, בית המשפט יגזור היום את דינם של שני הקטינים לאחר שהורשעו ברצח. בן דוד הציג חוות דעת כי אינו כשיר נפשית לעמוד לדין, ובית המשפט יקיים דיון בעניינו בשבוע הבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר