פרסום ראשון

החזון של פיקוד העורף: מערכת התרעה ביתית

בפיקוד העורף עמלים על פיתוח מערכת התרעה ביתית לירי טילים ורקטות וזאת כדי לתת מענה מתקדם יותר להתרעות בזמן מלחמה. בנוסף, פותח צופר נייד "רותם" המתריע מפני איומים קצרים (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הצופר הנייד "רותם" (צילומים: דובר צה"ל)

בפיקוד העורף עמלים בימים אלה על פיתוח מערכת התרעה ביתית לירי טילים ורקטות לעבר ערי ישראל, וזאת כדי לתת מענה מתקדם יותר להתרעות בזמן מלחמה.

מערכת זו תצטרף לשאר המערכות הקיימות בפיקוד העורף כמו מערכת הצופרים ברחבי הערים והיישובים, התרעה באינטרנט, ברדיו ובביפרים לבעלי מוגבלויות.

גורם בצה"ל אמר ל"כיכר השבת" כי "אנחנו הולכים על פי החזון של להתריע לכל אדם, בכל מקום, בכל זמן באופן ממוקד ומוסכם. התקדמנו באופן משמעותי מאוד באזורי ההתרעה, החל מאזור התרעה אחד בודד במלחמת המפרץ, והיום מעל ל-250 ברחבי המדינה".

לדבריו, "ההתרעה הסלקטיבית תורמת רבות לחוסן הלאומי ולרציפות התפקודית של ישראל ושל המשק, וכך גם לחיסכון אדיר בכסף. ההתרעה היא אוטומטית, אך גם יש אפשרות להתריע ידנית במקרים שאנו נדרשים לכך".

הגורם הסביר כי במידה ואין קליטה באזור מסוים, פיקוד העורף יוכל להתריע בסלולרי. "יש לנו גם את מערכת מסר אישי, שפועלת בעזרת Cell Broadcast ויודעת להתריע בסלולרי גם ללא חיבור לאינטרנט או קליטה".

במהלך מבצע "צוק איתן", לא מעט חיילים נפצעו בשטחי כינוס ובשל כך הוחלט בצה"ל לפתח צופר נייד לכוחות צבאיים שמתריע מפני איומים קצרי טווח.

הצופר שנקרא "רותם" בשטח הכוח הינו נייד והוא מסתנכרן עם האזור בו הוא נמצא. "הוא יודע להתריע למאות מטרים במקרה של איום. עשרות יחידות כאלו כבר נרכשו וכיום מתפקדות באופן מבצעי", אומר הקצין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר