תקווה ב"יהדות התורה"

התקדמות בחוק הנורבגי? גפני ופרוש נפגשים בבני ברק

בשעה זו נועדים יו"ר "דגל התורה" משה גפני ויו"ר "שלומי אמונים" מאיר פרוש, לבקשת גפני, וזאת יחד עם נציגי דגל בחינוך העצמאי. גורמים במפלגה: "הפערים בין הצדדים אינם כה גדולים" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גפני ופרוש. ארכיון (צילום: פלאש 90)

התקדמות בחוק הנורבגי? בשעה זו (חמישי) מתקיימת בבית "דגל התורה" בבני ברק פגישה של נציגי תנועת "דגל התורה" בהם יו"ר התנועה ח"כ משה גפני וכן נציגי דגל בחינוך העצמאי מוטלה קרליץ והרב אריה דביר יחד עם סגן שר החינוך ויו"ר תנועת "שלומי אמונים" ב"אגודת ישראל" מאיר פרוש.

ל"כיכר השבת" נודע כי את הפגישה ביקש יו''ר דגל התורה ח"כ משה גפני מסגן שר החינוך מאיר פרוש ביום שני השבוע ופרוש נעתר לבקשה.

על פי ההערכות ידרשו נציגי הסיעה הליטאית מפרוש לקיים הבטחתו ולפרוש מהכנסת לטובתו של הנציג הבא ברשימה יעקב אשר זאת כחלק ממימושו של החוק הנורבגי.

גורמים ב"יהדות התורה" מעריכים שגפני בשבוע האחרון החל להוביל מהלך על מנת להביא לידי פתרון את סוגיית הויכוח על ניהול רשת החינוך העצמאי כאשר הנגזרת שלו הינה באופן ברור גם מימוש החוק הנורבגי.

לצורך כך נפגש גפני עם פרוש ביום שני בערב ולבקשתו של גפני נקבעה פגישה מורחבת להיום יחד עם ראשי החינוך העצמאי החברים בעמותה מטעם סיעת דגל התורה.

גורמים במפלגה אומרים כי "הפערים בין הצדדים אינם כה גדולים וכי ניתן להגיע להבנות תוך שיתוף פעולה מלא".

כזכור הוויכוח בין הסיעות עלה מדרגה כאשר פרוש דרש את מימוש ההבטחה שלטענתו העניקה לו דגל התורה לפני המהפך המשותף בשליטה בחינוך העצמאי וכינוס מועצות גדולי התורה במלון נובוטל כאשר לטענת שלומי אמונים דובר אז על שותפות ושוויון תוך חלוקת תקנים ומשרות לעומת טענת דגל שראשיה הסתפקו במינויו של אברהם שוורץ כממלא מקומו של הרב אליעזר סורוצקין.

אמש בשיחה עם "כיכר השבת" אמר אחד מבכירי המפלגה בכאב כי "אין שום סיבה שבכל המפלגות יכולים להגיע להבנות פנימיות ורק אצלנו ביהדות התורה ימשכו את הזמן ויגרמו לנזק ישיר ועקיף לכוח החרדי. היכן השכל? הרי במחיר אפס ניתן להגביר תוספת כוח משמעותית לנציגות בכנסת אולם אצלינו בוחרים לעצום עיניים ולברוח מהאפשרות הזו".

לדבריו, "סגן השר פרוש עסוק ממילא וטרוד עד מעל הראש בענייני משרדו. כעת עם המחוז החרדי ולא רק. העיסוק הזה גוזל אנרגיות רבות ומקשה על העבודה השוטפת בכנסת, בפרט בקואליציה של 61 שנצרכים לכל קול בהצבעות. מדוע שפרוש שממילא זהו עול עבורו לא יעשה את הדבר המובן מאליו שזה להתפטר לטובתו של יעקב אשר ולתת לו לעשות את העבודה השוטפת בוועדות, במליאה ובמסדרונות הכנסת?".

"הרי לכולם ידוע שמדובר בבולדוזר שיכולותיו אינן מוטלות בספק, מדוע לא לאפשר לו למלא את ייעודו ולהוסיף לנציגות החרדית?", מוסיף הבכיר, "כיצד נבוא ביום הבוחר למצביע החרדי ונבקש ממנו את ידו על מנת לשלשל את הפתק של יהדות התורה בטענה שרק בזכות הצבעתו נוסיף עוד נציג לכוח החרדי וליהדות הנאמנה כאשר הוא רואה שאנחנו במו ידינו מסכלים את האפשרות להוסיף נציג ללא כל מאמץ?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר