תיעוד עצוב

אביה של הדר כהן ספד בבכי: "גיבורה, אני גאה בך ומצדיע לך"

מאות בני אדם השתתפו בהלוויתה של לוחמת מג"ב הדר כהן הי"ד, שנרצחה בפיגוע בשער שכם. אחותה ספדה בדמעות: "אני כותבת לך בדמעות של דם, תשמרי עלינו מלמעלה". תיעוד כואב (חדשות)

(צילומים: מוטי קמחי - ynet)

מאות בני אדם השתתפו היום (חמישי), בהלוויתה של לוחמת מג"ב רש"ט הדר כהן הי"ד, שנרצחה אתמול בפיגוע הדקירה בשער שכם.

להלוויה הגיעה גם רווית מירילאשווילי, לוחמת המג"ב השניה שנפצעה בפיגוע. "הבנתי שהדר הצילה לי את החיים", אמרה.

אביה של הדר ספד לה בקול חנוק מבכי: "כולם אומרים שהיית גיבורה, גיבורה אמיתית, שהצלת הרבה אנשים בגופך ונשמתך. אבל אף אחד לא מכיר אותך באמת הדרי שלי, את החום שלך. יש לי שלוש מילים לומר לך: אני גאה בך. גאה בך ומצדיע לך. נוחי על משכבך בשלום, תהיה נשמתך צרורה בצרור החיים"

הוריה של הדר הי"ד (צילום: מוטי קמחי - ynet)

"הדר, אהובה שלי. זאת שהייתה קוראת לי אבוש, שהייתה לי אהובה מכול. איך אני אמור להיפרד ממך עכשיו?", זעק האב השכול.

אחותה של הדר, מור, ספדה: "הדרי יקרה שלי. יקרה שלנו. הפכת להיות יקרה לכולם, לכל עם ישראל. אני כותבת לך בדמעות של דם, של כאב עמוק ותדהמה. אני לא מאמינה, הדר אהובה שלי. כל מה שאומר עלייך יתגמד. האישיות הכובשת שלך. איך מגיבים כששומעים את הדפיקות הארורות בדלת? למרות שאמרתי ששום מילה לא תכיל אותך - הילדה עם החיוך הכובש, הרעשנית והאסרטיבית. הנהגת את כולם, שהלכו אחרייך".

מור, אחותה של הדר (צילום: מוטי קמחי - ynet)

"את מודל החיקוי שלנו, אני אגיד את מה שאמרתי במסיבת הגיוס שלך - כשאני מסתכלת עלייך אני אומרת איזו אישה בוגרת עומדת מולי, שמשלימה אותי. את היית האור שלנו. אתמול חסמת בגופך את המחבלים הארורים. כמה שנאת חינם? בבקשה תפסיקו. כמה עוד כאב? את לא ראית בעיניים ופשוט נכנסת בו בכל הכוח. עם ישראל עמד למול עינייך. אני אוהבת אותך אחותי. כולם גאים ולא מאמינים. מה אני אעשה, הדרי שלי? אנחנו ניפגש בסוף ואני אחבק אותך בחיבוק ענק, כמו שמעולם לא חיבקתי אותך. גיבורה שלנו, תשמרי עלינו מלמעלה".

הדר כהן הי"ד

מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך אמר בהספד: "הדר, שתיים מחברותיה ועוד נער חתרו למגע וסיכלו פיגוע גדול בבירה. כמו הנערה והנער שעליהם נינתה מדינת היהודים, השוטרים והשוטרות הללו נתנו לירושלים את ביטחונה. אילו לא חתרו למגע היה מתרחש אסון כבד של פיגוע מתוכנן, שמחזיר את ירושלים לימים קשים מאוד. חברייך במשטרה הכחולה גמרו את החשבון וסגרו את האירוע מבלי שאף אזרח נפגע".

"משפחת כהן, ההורים האחים - אין בכוח המילים לנחם. את הדר לא נוכל להשיב, אך אנו מחבקים חיבוק חם ואוהב", אמר המפכ"ל. "הדר יקרה, אני מרשה לעצמי להודות לך בשם עם ישראל. במעשה גבורתך חקקת פרק נוסף במורשת מג"ב. אני מצדיע לך בשם משטרת ישראל".

הלוויה (צילום: מוטי קמחי - ynet)

השר לביטחון פנים גלעד ארדן, ספד גם הוא ואמר: "רב שוטרת הדר כהן, בת עופר וסיגלית. אנו מלווים אותך היום למנוחת עולמים הלומי יגון, אך מלאי השראה, הימים ימי קטיף ההדרים, אך את ממשובחי פירות ההדר - לא נועדת להיקטף. נועדת להמשיך להיות מה שהיית - עדינה, רגישה ומרכזית".

"לא זכיתי להכירך באופן אישי, אך אני מרגיש את הכאב העמוק והיגון של כל הנאספים, שזכו לחלוק איתך פיסות חיים. אתמול הפגנת את קור הרוח והמסירות וכל זאת שאת מגינה על חברתך ממוות בטוח. היו לנו גיבורים גדולים כמו רועי קליין, כמו עמנואל מורנו ויוני נתניהו. כל תקופה וגיבוריה. פעלת בקור רוח ובגבורה. רב שוטרת הדר כהן - אנחנו נפרדים ממך, אך לא ממורשתך. נפלת למען מטרה נשגבת. את תשובתנו לרוצחים ניתן. נבצר את הביטחון, נעשיר את הרוח ונבנה את הארץ. הותרת טביעות רגלים טובות בדרך הישר".

מוטי אלבז, מפקד הפלוגה של הדר, אמר: "הדר יקרה, עומדים אנו כאן המומים ורבים והלב מסרב להאמין לגודל האסון. לפני שבוע התכנסנו משפחת מג"ב לטקס השבעת הנשק. אימצת את הנשק ללבך. הורייך ואחייך היו גאים בך. בעיניהם היו דמעות שמחה, אושר וגאווה. מי מאמין ששבוע אחרי זה יהפכו דמעות אלה לדמעות יגון? הגעת לפני שמונה שבועות מהאזרחות והתבלטת כחיילת".

הלוויה (צילום: מוטי קמחי - ynet)
הלוחמת רווית מירישווילי (צילום: מוטי קמחי - ynet)
עופר, אביה של הדר (צילום: מוטי קמחי - ynet)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר