מבנה זמני: סוף לסאגה במוסדות יראת ה' בירושלים

לאחר מאבק ותהליך ארוך, תלמידי תלמוד תורה "יראת ה'" בירושלים בירכו על המוגמר בכניסתם השבוע למבנה זמני במרכז שטנר בגבעת שאול, לאחר תקופה ארוכה בה נדדו במקומות שונים (בארץ)

אחת הכיתות במבנה הזמני (באדיבות המצלם)

לאחר מאבק ותהליך ארוך, תלמידי תלמוד תורה "יראת ה'" בירושלים והוריהם בירכו על המוגמר בכניסתם למבנה זמני במרכז שטנר בגבעת שאול, לאחר תקופה ארוכה בה נדדו בין מבנים שונים.

הסיפור של תלמוד התורה החל לפני שנה וחצי, בית המשפט המחוזי בירושלים, הוציא צו סגירה למוסדות יראת ה' בשכונת קטמון בעיר שבנשיאות הגאון רבי בן ציון מוצפי ובהנהלת בתו הרבנית אלישבע בארי.

בבית הספר לומדים מאות בנים ובנות (בנפרד), בני עדות המזרח. צו הסגירה הוגש בתואנה שבשטח בו המוסד התנהל היו מספר בעיות, שלא אפשרו המשך קיום הלימודים באופן תקני במקום. במהלך השנה האחרונה המשיכו התלמידים ללמוד במבנה, וכבהוראת בית המשפט פונו בסוף השנה, מה שגרם למשבר חריף בין הנהלת בית הספר לבכירי העיריה.

ההנהלה והורי התלמידים קיימו בעקבות כך מספר ההפגנות מול בית ראש העיר ולשכתו בכיכר ספרא, בכדי שימצא פתרון למאות התלמידים שנשארו ללא מקום לימודים הולם.

לטענת הנהלת תלמוד התורה, כפי שהובא בעבר ב"כיכר השבת", בשכונה יש מבנים ששייכים לעירייה ובהם הם יכולים ללמוד, אבל "אמרו לנו בעירייה שיש מדיניות לפיה לא מעבירים מבנים למוסדות חרדים בשכונות מעורבות", כך לדברי ההנהלה.

מי שנכנס לטיפול בנושא הוא סגן ראש העיר ומחזיק תיק חינוך חרדי צביקה כהן וצוות לשכתו שקיים באופן תמידי קשר עם ההורים והנהלת בית הספר, בכדי למצוא מענה מהיר.

לאחר משא ומתן עם ראש העיר והצוות המקצועי, הגיעו הצדדים להבנות והחלטות אלא שבמהלך הניסיון לפתור את המשבר התגלו בעיות שונות, כך למשל, החינוך העצמאי שבית הספר היה עד כה תחת ניהולו החליט לעתור נגד החלטת בית המשפט מה שגרם להחרפת המאבק.

בנוסף, ביקשו ההורים לעזוב את מוסדות החינוך העצמאי לטובת רשת מעיין החינוך התורני של ש"ס אך הבקשה נדחתה בהוראת מועצת חכמי התורה שהורו כי יש להשאיר את המקום בידי החינוך העצמאי בטענה כי קיימת חלוקה מסודרת במוסדות, אלו שייכים לחינוך העצמאי, ואלו השייכים למעיין החינוך התורני.

בשבוע שעבר לאחר תיאום עם הנהלת הת"ת, שר הפנים אריה דרעי, ראש העיר ניר ברקת, סגן ראש העיר צביקה כהן, ומנכ"ל הרשת חיים ביטון סוכם כי התלמידים יכנסו למבנה זמני במרכז שטנר בגבעת שאול שם ישהו בתקופה הקרובה, עד להכשרת מבנה בצומת פ"ת שישמש אותם בשנתיים הקרובות, במהלכם יבנה מבנה חדש בשכונת "מקור חיים" במימון העירייה.

צביקה כהן אומר לאחר מציאת הפתרון כי "אני מברך את ועד ההורים והנהלת בית הספר אשר ידעו לשמור על בית ספרם עד כה חרף כל הטלאות שעברו בחצי השנה האחרונה, אין ספק שהגאון הגדול הרב בן ציון מוצפי בלוויו הצמוד והנהגתו שמר על אחדות ושמירת ביה"ס בתקופה הקשה שעבר.

"יחד עם כך סוף טוב בסיעתא דשמייא. ילדי בית הספר הגיעו למקום מסודר שיאפשר להם המשך לימודים תקין הגם שנושא ההסעות עדיין לא מטיב עימנו אני מקוה בס"ד שהנושא יסודר, ברכות לניר ברקת רה"ע ירושלים ומנכ"ל העירייה המיוחד שעמדו לצידנו במתן תשובות למרות התקציבים הרבים שהושקעו במקום".

"עוד אציין ואברך את יו"ר ש"ס השר הרב אריה דרעי ומנכ"ל רשת החינוך הרב חיים ביטון שאיפשרו חיבור לת"ת הנ"ל ובכך סללו את הדרך לפיתרון הבעיה הסבוכה", אומר כהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר