יכול לקרות לכל אחד

בית החולים סירב לטפל ללא ביטוח בריאות; החולה מת

דניאל ווב נפצע בברכו בתאונה, בית החולים סירב לטפל בו ללא ביטוח בריאות. והוא רותק לביתו במשך 8 חודשים, הגיע למשקל שיא של 410 ק"ג, פיתח פצעי לחץ, חווה דום לב שלא טופל כראוי כי לא הצליחו לחלץ אותו בזמן מהבית - ומת (בריאות)

חיה כהן | מקודם |
(צילום: shutterstock)

דניאל ווב, נהג אוטובוס בן 33 מקרולינה, ארה"ב, נפצע בברכו בתאונה. בית החולים סירב להעניק לו טיפול רפואי, כי לא היה לו ביטוח בריאות. הפציעה, הקלה יחסית, ריתקה אותו לבית במשך 8 חודשים כשהוא דבוק לספה. כיוון שלא יכל ללכת או לזוז, הגיע ווב למשקל שיא של 410 ק"ג ופיתח פצעי לחץ חמורים.

כשדניאל לקה בדום לב, נאלצו צוותי ההצלה לחתוך את הספה עליה ישב, ולנסר את קיר ביתו כדי לפנות אותו לאמבולנס. אך עד שהצליחו להביא את דניאל לבית החולים, נקבע מותו.

אשתו של דניאל, עדה ווב, אמרה: "אם הוא היה מקבל את הטיפול הרפואי שניסינו להשיג לו כשנפצע, הוא לא היה מת כשהוא דבוק לכסאו כשהוא מכוסה בפצעי לחץ והפרשות".

לאבד את הרכוש בגלל רגע של היסוס

זה יכול לקרות לכל אחד בלי אזהרה מוקדמת. תאונת עבודה פתאומית או בדיקה רפואית שגרתית מגלה שחליתם, וכשאתם פונים לטיפול, אתם מגלים שלמרבה הזוועה, התרופה שאתם זקוקים לה אינה בסל.

התוצאה: הוצאות אסטרונומיות של עשרות אלפי שקלים בחודש או ניסיון להתחנן על חייכם מול נציגי רפואה קשוחים שלא מוכנים להתפשר, כי כשהציעו לכם לחתום על ביטוח בריאות - היססתם.

קופות החולים מציעות סל בריאות דל ולא מספק

לפי סקר שנערך על ידי מכון 'מדגם' בראשות ד"ר מינה צמח, לאחרונה, יותר ישראלים פונים לחברות הביטוח לקבלת כיסוי ביטוחי רחב יותר מסל הבריאות הבסיסי שמציעות קופות החולים.

מסתבר שסל קופות החולים כל כך בסיסי ובלתי מספק, עד שרק 1 מתוך 18 ישראלים הסכים כי "מה שמקבלים מקופות החולים בסל הבריאות הממלכתי ובמערכת הבריאות טוב מספיק, ומאפשר לאנשים להתקיים בכבוד".

ביטוח בריאות - עדיף מגיל צעיר

כדי להצטרף לביטוח בריאות, יש לחתום על הצהרת בריאות כנה על מצבכם הרפואי, ובהתאם להצהרה, חברת הביטוח תחליט אם לקבל אתכם, האם יהיו החרגות או פרמיה גבוה יותר בשל סיבות רפואיות שונות.

כיוון שכך, עדיף להצטרף לביטוח בריאות כשאתם עוד צעירים, וסטטיסטית, עדיין לא עברתם אירועיים בריאותיים משמעותיים שעלולים לפגוע בסיכויים שלכם להתקבל.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר