השכן הטריד ילד משותק, אביו הפר צו הרחקה וזוכה

סכסוך מר בין שכנים הגיע לבית המשפט. שכן שהוציא צו הרחקה נגד שכנו, טען כי זה הפר אותו. המדינה הגישה כתב אישום, אך במהלך המשפט התברר שהמתלונן הציק לבנו של הנאשם, הסובל משיתוק מוחין. השופט כינה את התנהגותו "תמוהה" וזיכה את הנאשם.

עו"ד הילל בבייב | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

השכנים מצויים בסכסוך קשה מזה זמן רב. מצד אחד עומדים בני זוג ומצד שני הורים לבת ובן כבן 12, הסובל משיתוק מוחין ואינו משולב במסגרת חינוכית כלשהי. אותו ילד עומד בבסיס הסכסוך.

איימו עליכם?

עורך דין פלילי

הכל החל בפניית בני הזוג בתלונה לאבי המשפחה, בה טענו כי הילד נוהג להטריד את האישה בדרכים שונות ואף לגעת בה "במקומות לא צנועים". פנייה זו, כך לגרסת בני הזוג, הציתה את הלהבה, ומאז הם סובלים מהצקות חוזרות ונשנות מצד כל בני המשפחה.

לפני כשנתיים התלונן השכן – בן הזוג – בפני בית משפט השלום בהרצליה וביקש לקבל צו הרחקה נגד המשפחה לפי החוק למניעת הטרדה מאיימת. בית המשפט נענה לבקשה בחלקה, והוציא צו נגד אבי הילד, שלפיו אסור לו להתקרב למתלונן או להטריד אותו בכל דרך שהיא.

אלא שלא עבר חודש, ולטענת המתלונן צו ההרחקה הופר. השכן רדף אחריו ברחוב תוך שקילל אותו בצעקות. המתלונן פנה למשטרה והיא פתחה בחקירה, שלאחריה הוחלט להגיש נגד אבי המשפחה כתב אישום על הפרת הצו.

הנאשם הודה במעשיו, אך הסביר את מעשיו. לטענתו המרדף החל לאחר שתפס את המתלונן מבהיל את בנו תוך כדי שהסתתר מאחורי תיבת דואר. לדבריו הנאשם הוא בסך הכל קרא למתלונן כדי לבקש ממנו שלא יפנה ישירות לבנו וקילל אותו לאחר שהתעלם ממנו.

הנאשם סיפר כי המתלונן ומשפחתו מתנכלים לבני המשפחה. כך למשל, הם פיזרו מכתבים בתיבות הדואר של השכנים בבניין בנסיון לגייס אותם למאבק שנועד לסלק אותם מהדירה שניתנה להם במסגרת הדיור הציבורי. במכתבים, הוא הוסיף, יוחסו לו ולמשפחתו מעשים עבריינים חמורים ביותר.

המתלונן הכחיש כי הוא זה שהפיץ את המכתבים, אך ציין שהוא מסכים עם תוכנם. לדבריו, הוא בעצמו ניסה לעזוב את הדירה אך לא הצליח למכור אותה בעקבות התנהגות הנאשם ובני משפחתו – המרתיעה קונים פוטנציאליים.

כאשר עומת עם טענת הנאשם לפיה הבהיל את הקטין, השיב המתלונן שהוא "לא זוכר דבר כזה".

תגובה להתגרות

השופט ד"ר שאול אבינור ציין כי מדובר באירוע בודד מתוך סכסוך ארוך ומתמשך, הכולל תלונות רבות של שני הצדדים האחד כלפי משנהו.

השופט קבע כי אין ספק שהנאשם פעל בניגוד להוראות צו ההטרדה המאיימת, אם כי על פני הדברים, ברור שמדובר ב"הפרה מינורית", שלא כללה איומים או תקיפה פיסית.

מכאן, התייחס השופט להתנהגותו של המתלונן, שלא הכחיש את האינטראקציה עם בנו של הנאשם. צעיר הסובל משיתוק מוחין. התנהגות זו, ציין השופט היא התנגדות "תמוהה וככל הנראה אף לא ראויה".

השופט הגיע למסקנה כי הנאשם הגיב למעשיו המתגרים של המתלונן, ומאחר שגם לא נגרם נזק כלשהו, החליט לזכות אותו מהאישום המיוחס לו. בתוך כך השופט הדגיש, כי הזיכוי אינו מאשר את התנהגות הנאשם או בני משפחתו.

בסיכום דבריו, השופט אבינור המליץ לצדדים להתנהג בנימוס ודרך ארץ אחד כלפי השני, על מנת להשכין שלום בבניין.

  • שמות באי הכוח לא צוינו בהכרעת הדין

לעורך דין פלילי • להכרעת הדין לחצו כאן.

הכותב: עורך דין הילל בבייב עוסק במשפט פלילי.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין".

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר