לאחר אישור הפשרה

נחשף: מכתב גדולי הדור הקודם נגד הכותל הרפורמי

"אין להעלות על הדעת לחלק את הכותל והקרקע הסמוכה לו לקטע של תפילה וקדושה, ולקטע של חולין" נכתב במכתב נדיר של גדולי הדור הקודם לראשת הממשלה גולדה מאיר. פרסום ראשון (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכותל המערבי (צילום: שאטרסטוק)

על רקע אישורו בתחילת השבוע של מתווה החלוקה בכותל שמאשר את הקמתה של רחבה נפרדת לרפורמים והקונסרבטיבים בניגוד להלכה, נחשף הערב (חמישי) מכתבם של גדולי ישראל מהדור הקודם נגד החלוקה.

במכתב, שנשלח בעבר לראשת הממשלה גולדה מאיר מדגישים גדולי ישראל את מעמדו ההלכתי וקדושתו של החלק הדרומי של הכותל המערבי, זאת ביחס לחלקו הצפוני של הכותל - הרחבה הקיימת.

"לפי עדויות היסטוריות התפללו ליד הכותל המערבי עד הפינה הדרומית מערבית בכל התקופות, עד לפני 150 שנה" נכתב. גדולי ישראל מציינים כי "הכותל מקודש לתפילה לכל אורכו" וכי "אין להעלות על הדעת לחלק את הכותל והקרקע הסמוכה לו לקטע של תפילה וקדושה, ולקטע של חפירות וחולין שבו לא ניתן להתפלל".

מכתב גדולי ישראל נשלח בתקופה בה עמדה על הפרק שאלת ביצוע חפירות ארכיאולוגיות באזור הדרומי של הכותל המערבי.

על המכתב חתומים, לפי סדר החתימות: הגר"ב זולטי; הגר"ש ישראלי; הגר"י גרוסמן; מרן הגרי"ש אלישיב; הגר"י אריאלי; הגרש"ז אוירבך והגר"א גולדשמיד.

בנוסף למכתב, צורפה חוות דעת מהרב איסר יהודא אונטרמן, הרב הראשי לישראל, בו נכתב כי "שיעורו של הכותל נמשך בלי הפסק מנקודה הקיצונית שבצפון עד לנקודה הקיצונית שבדרום".

מכתב הרבנים
חוות הדעת של הרב אונטרמן
חוות הדעת של הרב אונטרמן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר