הסיכום של החברותא

מרן הרב שטיינמן: לא לגלח במכונה, לא לעבוד במקום חילוני

כמידי שבוע: החברותא של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן מגיש את התבטאויותיו השונות בנושאים שעל סדר היום. והפעם: מה דעת מרן על גילוח במכונה ועל עבודת נשים חרדיות במקום חילוני (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: מנדי הכטמן)

כמידי שבוע, מסכם הרב משה יהודה שניידר, החברותא של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, את התבטאויותיו של בנושאים שונים שהגיעו אל שולחנו.

"בימים האחרונים" מספר הרב שניידר, "נשאל מרן בנוגע לעבודה לנשים במקום של חילונים, אך הבהירו כי מקצים חדר מיוחד לנשים חרדיות לעבוד שם, האם אפשר לעבוד שם? והשיב מרן - היצר הרע מגיע גם לשם... וכן כשדיבר בנוגע לבנות שגמרו סמינר, על חובת השמירה המוטלת של הנהלת הסמינר שלא ילכו למכללות, התבטא "היצר הרע תמיד מוצא עצות, הוא חכם גדול"

הרב שניידר מספר כי מרן מביע מפעם לפעם התנגדות לגילוח הזקן במכונה: "מפעם לפעם חוזר וניעור נושא גילוח הזקן. ואומר ראש הישיבה תדיר כי במכונה בודאי אסור, ואפילו לגלח עם משחה אין ראוי מפני מראית העין, שנראה שגילח עם מכונה. ואפילו אם הוריו מבקשים ממנו לגלח לא ישמע להם, אלא יכול לקצץ את הזקן, ולהשאיר מעט שיהא ניכר זקן, כמובא בשם החזו"א".

"בהזדמנות סיפרו למרן ראש הישיבה מה שהובא בספר מאיר עיני ישראל, שהחפץ חיים זצוק"ל היה דרכו לישב ליד הבימה, כדי לשמוע היטיב את הבעל קורא, ופעם אחת העלו לתורה אחד שהיה מגלח זקנו, וכשראה את זה ברח והתרחק מהבימה.. להראות שאין דעתו נוחה בזה שכיבדוהו לעלות לתורה, ומרן לא הבין מה מתפעלים מהמעשה, הרי זה פשיטא".

לסיום, ממשיך הרב שניידר ומספר כי "בימים אלו הגיע להתברך עשיר עם בנו שנעשה בר מצוה, ובירכו מרן שיזכה להיות "בר מצוה", ואמר שיש אנשים שכבר הגיעו לזקנה ועדיין אינם "בר מצוה" שאינם עושים מצות רח"ל. הוסיף ואמר שאם רוצים ברכה, צריך לעשות מצות ומעשים טובים, וממילא תהיה לו ברכה, אך לאנשים אין שכל ועושים עבירות, וכי מה הם חושבים שמהעבירות תהי' להם ברכה?! והרי הדבר מפורש בפסוק אם בחוקותי תלכו וגו' ונתתי גשמיכם בעתו וגו'".

"בנוסף הזכיר לו ראש הישיבה שפעם היה מחזיק גמ"ח, ואמר לו על זה מי שיש לו שכל יודע לנצל מה שהקב"ה נותן לו כדי לעשות דברים טובים, אך מי שאין לו שכל לוקח את הכסף "אִין קֵבֶר אַרַיין..." לתוך הקבר... אח"כ סיפר לו רבינו שבכולל פוניבז' ובכולל ברסלב לומדים מסכת זבחים, ובכולל בית הלל למדו לא מכבר זבחים, ושיבחם. ואמר לו רבינו שאם ילמדו גם במקומו בחו"ל זבחים, לא יזיק להם כלל..."

"תוך כדי שיחה", הוא ממשיך, "החלו עיניו של מרן הגראי״ל דומעות, ואמר בקול חנוק, אתה יודע שבכוללים אלו העמלים כ"כ בתורה אמנם הם תלמידי חכמים, אך הם "אָרִימֶע יִידְן... יהודים עניים..."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר