ועדת הרבנים הסירה את החרם מרשת 'מגה'

מזכיר וועדת הרבנים לענייני השבת הרב יצחק גולדקנופף שיגר מכתב אל נאמני רשת "מגה" בו הוא מודיע על הסרת החרם מסניפי הרשת. "חשוב שהמכירה תיעשה לשומרי שבת בלבד" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90)

מזכיר וועדת הרבנים לענייני השבת הרב יצחק גולדקנופף שיגר הערב (חמישי) מכתב אל נאמני רשת "מגה" בו הוא מודיע על הסרת החרם מסניפי הרשת.

"הנני שמח להודיעכם כי וועדת הרבנים לעניני השבת נענתה בחיוב לפנייתכם. וועדת הרבנים מפנה את תשומת ליבכם לכך כי חשוב שגם תהליך ההבראה ומכירתה יעשו לשומרי שבת בלבד. ואסיים בדבריו של הפייטן רבי אברהם בן עזרא: כי אשמרה שבת אל ישמרני".

בכך, באה לסיומה הסאגה מאז שנת 2008 אז החל החרם של הציבור החרדי על רשת מגה בעקבות רכישת הבעלים אז, דודי וייסמן, את רשת ampm המחללת שבת.

כזכור, החרם הוטל על מגה ותת-הרשת של מגה "זול בשפע" בעקבות רכישת הפעילות ברשת am pm וסירוב הבעלים הקודמים של אלון ומגה לבקשת החרדים שלא להפעיל את am pm בשבת.

החרם, שנחשב לאחד הארוכים ביותר, הביא לאובדן מכירות של מאות מיליוני שקלים למגה בקרב האוכלוסייה החרדית בתוך חודשים ספורים, ומגה, למרות ניסיונות שונים, לא הצליחה לשקם מחדש את הפעילות. במסגרת החרם, העיתונות החרדית סירבה לקבל מודעות של מגה וכן ניתלו פשקווילים כנגד רכישה ברשת. בשנת 2014 מגה שקלה לוותר בכלל על הפעילות במגזר החרדי וניהלה מגעים למכירת "זול בשפע".

הנאמנים הבהירו לוועדה למען השבת כי הבעלים הקודמים של מגה, ובכללם דודי ויסמן, אינם קשורים לפעילותה הנוכחית של מגה ולא יקבלו כל תשלום בעקבות מכירתה הצפויה של הרשת וחנויות "זול בשפע". ביומיים האחרונים פורסמו כתבות חיוביות בעיתון "יתד נאמן" בעניין פעילותה העתידית של הרשת. כמו כן, הנאמנים קיבלו אישור לפרסם מודעות של מגה בעיתונות החרדית והם יעשו כן החל מהיום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר