בעקבות גל הפריצות

תושבי ביתר עילית הונחו: לנעול את הבתים ולסגור חלונות

מרכז השיטור הקהילתי של ביתר עילית הוציא הנחיה לתושבים לנעול את הבתים ולסגור את החלונות בשבתות זאת בעקבות גל הפריצות לבתים בעיר. "אם יש חשש יש להתקשר למשטרה" (חרדים)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בעקבות גל הפריצות לבתים בביתר עילית, פריצות המבוצעות לרוב בשבתות, מרכז השיטור הקהילתי בעיר הוציא הנחיה לתושבים וביקש מהם להגביר את הערנות, לנעול את הבתים ולהקפיד לסגור חלונות.

בהודעה שפורסמה בעיר נכתב: "בשבתות האחרונות גברו מאוד אירועי ההתפרצויות לדירות ועסקים, כאשר השיא היה בשבת האחרונה בזמן שמספר דירות נפרצו בעיר ונגנבו מהם דברים יקרי ערך, תכשיטים, כסף, ומזכרות חשובות.

"בפעילות של משטרת ישראל תחנת עציון נתפסו מספר חשודים באירועים הללו. רוב ההתפרצויות נגרמו בשבתות. אי לכך נבקש מכלל התושבים להגביר ערנות, לנעול את הבית ולסגור חלונות בשעת היציאה, ובפרט במקומות שמצויים שם אתרי בנייה או שיפוצים, ולדווח למוקד המשטרה 100 על כל אדם שנראה חשוד".

הכניסה לביתר עילית (Gershon Elinson/FLASH90)
פועלים ערבים בביתר עילית. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה (Nati Shohat/Flash90)

בהודעה אף נכתב כי על פי פסק של הרה"ג רבי דוד טהרני, מפוסקי העיר, במידה ויש חשש לחיי אדם יש לחלל את השבת ולהתקשר למשטרה: "כמו כן בעקבות המקרים האחרונים בהם זיהו דיירים, פורצים בתוך ביתם בשבת שאלנו את הרה"ג ר' דוד טהרני שליט"א מרבני ופוסקי העיר האם מותר להתקשר למשטרה ולדווח על פורצים בתוך הבית או בתוך דירה של השכן בשבת.

"וזו תשובתו - "גנב הפורץ לדירה, מכיון שיש חשש שיתקוף את הנמצאים בה, אם אינו יכול להבריחו בלי לסכן את עצמו ואת בני ביתו, מותר לבעל הדירה או לשכנו או לכל אדם אחר לטלפן למשטרה בשבת. אם אין חשש שהגנב יתקוף ויסכן אדם, אסור לטלפן למשטרה בשבת גם אם יפסיד את ממונו. הדברים מבוארים בשמירת שבת כהלכתה חלק א פרק מא סעיף כד"".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר