בעקבות "כיכר השבת"

עיתון המודיע ב"בליץ" נגד הסלולרי הכשר של חברון

סדרת כתבות שמתפרסמת בביטאון החסידי יוצאת במתקפה נגד הכוונה לשווק מכשיר סלולרי התומך בנגן ומצלמה תחת השם "מכשיר כשר". לפי העיתון, כשר הוא מכשיר שמשמש לשיחות בלבד (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
עיבוד: כיכר השבת (צילום: שאטרסטוק ואביר סולטן, פלאש 90)

על רקע חשיפת "כיכר השבת" על היוזמה לשיווק בציבור החרדי באופן רשמי מכשיר סלולרי כשר ומשודרג הכולל בתוכו גם נגן ומצלמה - יוזמה שהחלה בישיבת חברון שם צפויים מאות בחורי ישיבה לרכוש את המכשיר המדובר - יוצא עיתון המודיע בסדרת כתבות ומאמרים התוקפת בחריפות את הפיתוח המדובר, תוך הדגשה שגדולי ישראל וראשי הוועדה לעניני תקשורת אישרו שימוש במכשירים סלולארים המיועדים לדיבור בלבד.

העיתון החסידי מקדיש את מאמר הפתיחה ההשקפתי של מוסף השבת לתופעת ההתמכרות והשיעבוד למכשיר הסלולרי בציבור הכללי החודרת גם למגזר החרדי, כשלבסוף מציין באריכות את העובדה שהרבנים מאשרים מכשיר לשיחה בלבד.

העיתון מציין כי על התקנה שפורסמה בעניין השימוש בטלפון "כשר" המיועד לשיחה בלבד חתמו גדולי ישראל מרנן פוסקי הדור הגרי"ש אלישיב והגר"ש וואזנר זצ"ל לצד גדולי הדור שליט"א שקבעו הוראה כי לנוכח הסכנה מותרים מכשירים המיועדים לדיבור בלבד "לשיחות ורק לשיחות ללא שירותי תוכן כלל".

"אם ננתח את משמעות התקנה והשפעתה", טוען המודיע, "נמצא כמה וכמה נתיבים של הצלה. ראשית נחסך מציבור שומרי התורה והמצוות כל הכיעור והדומה לו אשר בטלפוניה המתקדמת לשערי שאול. אך, לענינו הוצאת כל שירותי התוכן וכל השימושים האחרים מהסלולארי כדוגמת נגן ומצלמה גרמה לכך שהציבור התורני אינו תקוע ולא משועבד למכשיר יומם ולילה ראשו ורובו".

"נתאר לעצמינו שהתקנה היתה מתירה במקורה מצלמה למשל הרי שאם חלילה היה כרסום הוא היה מתחיל ממכשיר עם מצלמה שאחריו מחפשים היתרים נוספים". בכך כאמור, מתייחס "המודיע" ברמז עבה למכשיר של "חברון" הנחשב לכשר אולם כולל בתוכו גם נגן ומצלמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר