ברוב של 90: כך מתכנן נתניהו לסלק את הח"כים הערבים מהכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג תוכנית חדשה לפיה ברוב של תשעים חברי כנסת ניתן יהיה להרחיק חבר כנסת בגלל התנהגות לא הולמת. ראשי הקואליציה מתכוונים לתמוך במהלך (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: אמיל סלמן / הארץ)

מאז הפרסומים על דבר הפגישה של חברי הכנסת הערבים מבל"ד עם בני משפחותיהם של מחבלים רוצחים, פועל ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרכים שונות בכדי להרחיק את הח"כים המדוברים מהכנסת.

הצהריים (ראשון) בישיבת ראשי סיעות הקואליציה, הציג נתניהו תוכנית חדשה לפיה ברוב של תשעים חברי כנסת יהיה ניתן להרחיק חבר כנסת בגלל התנהגות לא הולמת. נתניהו הגיע להסכמה עם ראשי הקואליציה שיתמכו במהלך. כיום, ניתן להרחיק סגן יושב ראש כנסת, סגנים או נשיא באמצעות רוב של תשעים חברי כנסת.

ראש הממשלה התייחס לנושא בפתח ישיבת הממשלה השבועית ואמר: "ראינו בימים האחרונים הליכתם של שלושה חברי כנסת מסיעת בל"ד לנחם משפחות של מרצחים, אנשים שרצחו אזרחים ישראלים. אני מאמין שרבים מאזרחי ישראל אינם חשים שחברי הכנסת הללו מייצגים אותם".

נתניהו, בשבוע שעבר (צילום: לע"מ)

לדבריו: "אני שוחחתי עם היועץ המשפטי לממשלה וביקשתי ממנו לבחון נקיטת צעדים משפטיים נגד חברי הכנסת הללו. אני אבקש לבחון שינויי חקיקה חדשים ומחוזקים שיאפשרו לנו לגרום לכך שמי שפועל בכיוון זה - לא יכהן בכנסת ישראל.

"אני חושב שהדבר הזה הוא חשוב כאמירה לאיזה סוג חברה אנחנו רוצים. במקביל, אני אגיש היום יחד עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין קובלנה לוועדת האתיקה של הכנסת. אני מצפה מכל חברי האופוזיציה שזעקו גם הם בצדק בעניין הזה, לתמוך בהצעות השונות שאנחנו נביא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר