השמאל האויב הגדול של עצמו / דב הלברטל

הבעיה נעוצה בעיקר בשמאל הישראלי. זו לא פעם ראשונה, שהשמאל הישראלי מוכיח שהוא האויב הגדול ביותר של עצמו. במצב של אינתיפאדה, בו ילדים וצעירים ערבים מוסתים דוקרים אנשים ברחובות, הייתה צריכה להיות אחדות מקיר אל קיר בטיפול בטרור (דעות)

עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת |
דב הלברטל (צילום: כיכר השבת)

אני כותב את הדברים כאיש מרכז שמאל, המתנגד לסיפוח השטחים, המתנגד למדינה דו לאומית, המאמין בצורך להיפרד מהערבים (גם במזרח ירושלים), והרואה בחומרה שלילת זכויות, ופגיעה בצלם האדם, של מיעוט באשר הוא.

אין שום פרלמנט בעולם שהיה מרשה לעצמו שאחד מחבריו יתנהג בחוצפה ועזות, כשלשה חברי הכנסת הערבים מרשימת באלד המסיתים לרצח יהודים. אין שום פרלמנט בעולם שהרפיסות שהוא מקרין, הייתה מאפשרת התנהגות כזו.
הבעיה נעוצה בעיקר בשמאל הישראלי. זו לא פעם ראשונה, שהשמאל הישראלי מוכיח שהוא האויב הגדול ביותר של עצמו. במצב של אינתיפאדה, בו ילדים וצעירים ערבים מוסתים דוקרים אנשים ברחובות, הייתה צריכה להיות אחדות מקיר אל קיר בטיפול בטרור.

הניצחון הגדול במלחמת ששת הימים, התאפשר בגלל האחדות ששררה בעם. לו היו אז אירגוני בצלם ושוברים שתיקה, וחלק מהתקשורת העוינת, היינו מפסידים בה. עצם העובדה שחברת כנסת כמו זועבי עדיין נמצאת בכלל בכנסת, מעידה על תחושת הביטחון שלה, הנובע מהגבוי העקיף או הישיר של השמאל.

אם הכנסת כולה הייתה מאוחדת בשעה קשה זו, של אינתיפאדה המשתוללת ברחובות, נגד חברי הכנסת הערבים, זועבי וחבר מרעיה לא מעיזים להשמיע את קולם, קל וחומר לא להסית לרצח יהודים.

בשעה קשה זו לעם ישראל, המחנה הציוני היה צריך לדרוש מזוהר בהלול לעזוב את המפלגה. גם הוא אחד מאותם ערביי ארץ ישראל כפויי הטובה, שלא מסוגלים להוציא מילה טובה אחת על המדינה. רק דברי בלע על כך שכולנו גזענים. גם מהם, מאנשי המחנה הציוני, עוד לא שמעתי מילת ביקורת על יקירם בהלול.

לא מספיק שהשמאל יגנה את ההסתה של זועבי ומרעיה. השמאל היה צריך להבין שהתמיכה בארגון כמו בצלם ושוברים שתיקה, העמידה הכמעט אוטומטית לצידה של הרשימה הערבית המשותפת, והפחד של אנשי התקשורת הרופסים כשהם מראיינים לדוגמא את אחמד טיבי – עוד אחד מנציגי הערבים שמעולם לא אמר מילה טובה על המדינה – אין לה דבר ועניין עם דמוקרטיה. היא פשוט מסכנת חיים של יהודים. בדיוק כמו שהעלייה של אורי אריאל להר הבית סיכנה ומסכנת חיים של יהודים. גם לשמאל יש אחריות לשפך הדם הנוכחי של יהודים ברחובות.

הגיע הזמן שהשמאל יבין שיש גבול לשמאלניות ולרוח הליברלית שלהם. הלוואי שהגינותם ואהבתם כלפי יהודים תתחרה באהבתם לערבים. חלקם אכול שנאה עצמית, וגורם נזק בל ישוער לערכים ראוים של פשרה וזכויות האדם.
גם נשיא המדינה מתגלה בתקופה זו כחלש, רופס ומזיק. מי שהיה פעם רוויזיוניסט קיצוני, מפחד היום מהצל של עצמו, ונוטף חנופה כלפי השמאל והערבים. רק לפעמים הוא משלם מס שפתים גם ללאום היהודי. הוא גם יהיה בין הגורמים לכך שחלומם של המתנחלים יתגשם - השטחים יסופחו יחד עם עוד שני מליון ערבים, נחיה בארץ כמו בבלפסט, ובכנסת ישראל ישרתו עוד שלושים זועבי.

אם בשעה זו, שרצח יהודים משתולל ברחובות, השמאל היה מתעשת והייתה אחדות ונחישות בעם, ניתן היה לסלק מהכנסת את זועבי ומרעיה ולהתגבר על הטרור. אך לצערי, בהכירי את השמאל ואת נושאי כליו בתקשורת, אני יכול להיות סמוך ובטוח שהשמאל ימשיך להיות האויב הגדול ביותר של עצמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר