"תוכן מדומה ומצג שווא של אושר"

המלחמה של ויז'ניץ נגד הטכנולוגיה: אלו התקנות החדשות

בכינוס החירום בויז'ניץ הוכרזו התקנות למלחמה נגד הטכנולוגיה - לא מחשבים, לא סמארטפונים, לא וואטסאפון, לא סרטים ולא מכשירי MP4 • בפנים: התקנות המלאות בפרסום ראשון (חסידים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אברכי החסידות בכינוס, אמש (באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: במהלך כינוס החירום שהתקיים אמש (ראשון) בחסידות ויז'ניץ נגד פגעי הטכנולוגיה תחת הכותרת "בנפשינו הדבר" נשאו האדמו"ר והרבנים נאומים חריפים על הצורך להיזהר מהמכשירים הפרוצים.

במהלך הכינוס חילקו בחסידות חוברת מיוחדת בה הופצו התקנות המלאות שחוברו על-ידי ועדת הרבנים לענייני תקשורת של החסידות.

בחוברת הנקראת "תקנת נפשות" מפורטים כל הוראות הרבנים הרב אריה טוביאס, הרב מנחם מנדל פוקס והרב צבי ויז'ניצער שרק מי שיעמוד בהם יוכל לשלוח את ילדיו למוסדות החינוך של ויז'ניץ.

"כיכר השבת" מגיש בפרסום ראשון את התקנות המפורטות

תחת קטגוריה "טלפונים" נכתב כי "אין להשתמש בטלפון הסלולארי אלא במכשיר המאושר על ידי ועדת הרבנים לעניני תקשורת. מכשירים בהכשר רבנים אחרים אינם מאושרים על ידינו. אין להשתמש במכשיר תומך כשר".

אלפי אברכי החסידות בכינוס

לגבי השימוש בסמארטפון כותבים הרבנים: "על אף שישנם הנזקקים לכך לצורך פרנסה אך מהנסיון הוא כרוך בהרבה מכשולות. מי שזקוק למכשיר לצורך עבודתו ואינו יכול להמנע מכך יפנה לנציג הוועד. בכל מקרה לא יאושר מכשיר סמארטפון אלא בחסימה על ידי חברת דלתא ולא לצורך דיבור כלל.

"מאחר והמכשיר אף בחסימה ראויה הינו רע במיעוטו על כן אין להוציאו ולהשתמש בו ברבים וכל שכן בבתי מדרשות וכן לא לאפשר גישה לבחורים וילדים אף באופן אקראי".

על השימוש ב'וואטסאפון' כותבים הרבנים כי אין לנהל דו שיח באמצעותו. "במקרה הצורך יש להעביר הודעה על ידי האחראי על הקו ללא צליל התראה".

התקנות

"משפחות המחזיקות קו וואטסאפון יש להשתמש לנשואים בלבד גברים בקו אחד ונשים בקו נפרד וללא צליל התראה", נכתב.

בהמשך מפרטים חברי ועדת הרבנים לענייני תקשורת של החסידות רשימת הוראות גם למשתמשים במחשבים ובאינטרנט.

התקנות

לגבי השימוש ב'וואטסאפ' וב'טלגרם' כותבים הרבנים כי "אין להשתמש ולהתכתב עם תוכנת וואטסאפ והטלגרם כלל. במקרה בו המעביד מתכתב עם עובדיו על ידי תוכנה זו, יש לפנות לרבני הוועד".

בדברי ההסבר והפירוט על סכנת הוואטסאפ כותבים הרבנים כי "מהירות העברת הקבצים היא כמהירות האור. לחיצת כפתור אחת וסרטון הווידאו נמצא בקבוצה נוספת בת מאות איש. התוכנה מזרימה אל מכשירך אלפי קבצים בהם קבצי תועבה וזוהמה מהסוג הגרוע ביותר. תועבות כל עמי הארץ בכיס חיקך. שלא לדבר על קבוצות בתערובת איומה, דיונים אודות עניינים ונושאים שלא שיערום אבותינו, ביטול זמן באופן הגרוע ביותר וכן מאות ואלפי הבתים שנהרסו בעקבות ההתמכרות החולנית לתוכנה זו. אבות אשר איבדו עניין בחייהם הפרטיים ומצאו תוכן מדומה ומצג שווא של אושר באמצעות קשרים מפוקפקים".

התקנות

תחת קטגוריית "סרטים" כותבים הרבנים כי "אין להסריט או לצפות בסרטי מחשב למיניהם כולל סרטים משפחתיים או סרטים מחצר הקודש גם לא לצורך העברת האירוע במעגל סגור. כמו כן אין להציג מצגת או סרט על ידי מוסדות החסידות באירועים ציבוריים לגברים כגון דינר וכן לא בבתי החינוך לבנים.

"באירועים המיועדים לנשים או בבתי החינוך לבנות יש להתיר הקרנת מצג של תמונות בלבד. במקרים מיוחדים יש לתאם עם רבני הוועד ולהדגיש שהדבר בוצע באישור מיוחד.

"סרטים הנערכים לנשים ובנות כגון בחול המועד אין רוח חכמים נוחה מהם".

האלפים בכינוס

בתקנות קובעים הרבנים כי "לא יתקבלו בבתי החינוך מהתלמידים והתלמידות עבודות שבוצעו במחשב. בנות הסמינרים הצריכות להשתמש במחשב לצורך לימודיהן אסור להן להשתמש במחשב מחוץ לכותלי הסמינר והעבודות יבוצעו אך ורק בחדר המחשבים של הסמינר בנוכחות מפקחת".

הרבנים קובעים עוד כי "אין למסור לרשות ילדים, בחורים ובנות טלפון סלולארי אף מהקומות הכשרות למעט באופנים חד פעמיים כקניות וכן מכשירים טכנולוגים אחרים כנגנים וכדומה. אין לבחורים ובנות להחזיק כתובת אימייל כלל.

"גם מכשיר MP4 הינו בגדר בל יראה ובל יימצא. כמו כן יש להקפיד בקניית מצלמה וגמבוי שלא תהיה אפשרות חיבור לוויפי אינטרנט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר