תיעוד מלונדון

האדמו"ר מהרי"י מסאטמר: "קיבלו כספים ומשרה של שר וכבר יש פשרה"

האדמו"ר מהרי"י מסאטמר נשא במוצאי שבת דברים בפני הבחורים ושב ודיבר נגד חוק הגיוס והמחוז החרדי במשרד החינוך. הזהיר מפני עליית יהודי צרפת לישראל והקים ארגון נגד הטכנולוגיה (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מהרי"י מסאטמר בנאומו (באדיבות המצלם)

שבת מרוממת עברה על

אלפי חסידי סאטמר שבתו בשבת האחרונה בלונדון בראשות האדמו"ר מהרי"י מסאטמר. השיא היה הטיש בליל שבת, שבו השתתפו אלפי חסידי סאטמר ותושבי העיר יחד עם רבני ואדמו"רי לונדון באהל ענק מיוחד שהוקם לכבוד השבת.

בשבת בבוקר בעת העליות לתורה נתכבדו ראשי קהילות סאטמר מסביב לעולם בעליות, וגם נגידי לונדון שהתפללו ביחד עם הרבי. לקידושא רבא אחר התפילה הגיע האדמו"ר לבית הרב החדש של קהילת סאטמר לונדון, הרה"צ רבי ברוך נתן הלברשטאם.

במוצאי שבת לאחר הבדלה התקיים מעמד הבאגלייטן שבו ליוו את האדמו"ר עד לבית האכסניה ואלפים רקדו ברחובות.

לאחר מכן נערך הכינוס של תלמידי וחסידי סאטמר מרחבי אירופה, באהל הענק ששינה את פניו לרגל המאורע. האדמו"ר נאם את הנאום המרכזי, ובין דבריו דיבר כמובן בעניינים העומדים על הפרק בנעשה בארץ.

"כיכר השבת" מגיש את עיקרי דבריו של האדמו"ר:

"הרבי זי"ע אמר שיגיע יום ויהודי חרדי לא יוכל לגור בארץ. אנחנו כיום במצב שבארץ ישראל קשה מכל ארצות שבעולם לשמור את התורה והמצוות עם כל הגזירות שהם גוזרים נגדנו יום יום.

"לאחר כמה שנים של גזירה קשה נגד חוק הגיוס, והחרדים שמשתפים פעולה עמהם הוציאו כמיליון אנשים לרחובות העיר להפגין נגד הגזירה ואמרו שזה גזירת שמד חלילה, ועכשיו שנה לאחר מכן, הם הקימו ממשלה חדשה בו הם שותפים מלאים, הם קיבלו כספים ואפילו משרה של שר, וכבר יש פשרה על החוק החמור הזה. התחייבו בעצמם למסור בכל שנה אלפי בחורי ישיבות ואברכי כולל בכדי לעמוד ביעדים שהוצבו להם. והמדינה מצליח בזה מאוד, הם מזרימים כספים רבים ומסבירים לבחורים חרדים כמה טוב יהיה להם בצבא. זהו בנוגע לגיוס.

"אבל הרשעים כים נגרש, ועכשיו הקימו את המחוז החרדי שחלק מתפקידם הוא לוודא שבכל המוסדות החרדים שמקבלים כספים ילמדו את לימודי הליב"ה, ומחוייבים לגמרי לכל חוקי המדינה. לפני זמן היה אצלי אחד מראשי החינוך העצמאי, והוא אמר לי ששומעים כל כך דיבורים נגד חוק הגיוס, אבל שותקים בנוגע לחוקים וגזירות נגד החינוך, ואמר לי שאם ימשיכו לשתוק בענין החינוך יגיע זמן ויהיה מיותר לדבר נגד הגיוס, משום שלאחר כזה חינוך עם כל הלימודי חובה של הציונים, התלמידים ירצו מעצמם להשתתף בצבא ולהיות חלק מהמדינה.

"עכשיו מה ששייך לנו, נחוץ מאוד שיקימו ועדה בארץ שתטפל בכל הבעיות שיש לבחורים ואברכים עם הצבא, ויעזרו לכל אלו שמסתבכים עמם עם עזרה ויועץ ולשלם להם עורכי דין, ולפרנס את משפחתם. זה עולה הון רב, אבל זה זכות בשבילנו לקחת חלק ונחלה להיות שותף עם היהודים הללו שמוסרים נפשם על החוק הזה, הם השלוחים של כלל ישראל, ולסייע להם זה מצווה רבה.

"עוד נושא בוער על סדר היום, בזמן האחרון עוברים היהודים תושבי צרפת צרות רבות, רדיפות ושנאת ישראל, שהכל המדינה הטמאה הזו גרמה עם ההתגרות שלהם, אבל עכשיו המדינה הגיעה שם ואומרת שצריכים לעלות לארץ 'אל הארץ המובטחת', עפ"ל.

"אנחנו צריכים לזכור כמה פעל הרבי זי"ע (ה'ויואל משה') להציל את ילדי מרוקו שלא יגיעו לידי הציונים ימ"ש זה עלה לו בבריאות כידוע. העסקנים של יד לאחים סיפרו לי שהם רואים משפחות שלימות שמגיעות מצרפת לארץ ישראל, ומתיישבים בערים חילוניות לגמרי ופורקים עול התורה ומצוות מעליהם.

"מורי ורבותיי תושבי אירופה, עם יחשו בעת כזאת לא יוכלו לומר ידינו לא שפכו את הדם הזה, צריכים לעשות כל הפעולות שבידינו להציל את יהודי צרפת שיגיעו למקומות כשרים וישארו יהודים נאמנים לה' ולתורתו. אני ממנה בימים אלו עסקנים בארץ ישראל שיעסקו בענין הזה, ואני מבקש מכם שיעזרו להם בכל מה שאפשר ולהציל מה שעדיין שייך".

לאחר מכן דיבר האדמו"ר על פגעי הטכנולוגיה והודיע על הקמת ארגון של חסידי סאטמר שמסנן את כל המכשירים הטכנולוגיים גם בלונדון, לאחר שכבר פתח את הארגון בוויליאמסבורג, בורו פארק, קרית יואל ולוס אנג'לס. כמו"כ שיבח את האב"ד החדש של חסידי סאטמאר בלונדון ובירכו בהצלחה רבה.

בתוך כך מציינים בחסידות שמסע המלכות של האדמו"ר מסאטמר, שתוכנן בתחילה רק ללונדון, והתחיל כבר בארץ בביקור הבזק ל-24 שעות, מתרחב וככל הנראה יגיע האדמו"ר ביום שלישי במטוס פרטי לאנטוורפן שם ישהה לכמה שעות בעיקר בכדי לבקר אצל אחד מזקני נגידי החסידות שתרם מיליון דולר בשביל בנין הת"ת החדש שהולך ונבנה באנטוורפן.

משם יגיע האדמו"ר בחזרה ללונדון וישאר עד יום חמישי בערב לקבל את כל הקהל, חסידי סאטמר, תושבי לונדון לקוויטלא'ך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר