הסערה נמשכת • האזינו

ח"כ גואטה: "גפני סוג של מלצר במסעדה; הוא חיקוי של דרעי"

ח"כ יגאל גואטה ממשיך לתקוף את ח"כ גפני, בעקבות פרסום דבריו ב"כיכר השבת" נגד השר דרעי. בראיון למהדורת הבוקר אמר: "צריך לומר את האמת בפנים תפסיקו להתנשא עלינו". האזינו (פוליטי)

(צילום: יונתן זינדל והדס פרוש - פלאש90)

בעקבות הפרסום ב"כיכר השבת" • הסערה נמשכת: ח"כ יגאל גואטה מש"ס ממשיך הבוקר במתקפה חריפה נגד יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, בעקות הפרסום ב"כיכר השבת", כי גפני התבטא שבזמן שנתניהו ודרעי רבים על קרדיט הוא מעביר כסף לישיבות.

גואטה התראיין לתוכנית 'מהדורת הבוקר' עם מרדכי לביא ברדיו 'קול חי' ותקף את גפני בטענה כי הוא גנב קרדיטים של דרעי וליצמן. "גפני מבחינתי הוא סוג של מלצר במסעדה", אמר. האזינו לשיחה המלאה של יגאל גואטה עם מרדכי לביא וישי כהן.

מוטי לביא הקריא את הפוסט החריף שגואטה פרסם אמש: "ידידי היקר והמוערך משה גפני!. צר לי מאד שבסופו של יום אתה הרודף הגדול אחר הקרדיט, עד כדי כך שבשבת של איחוד הצלה, במקום לדבר בשבחו של האירגון ובמסירות הנפש של מתנדביו, אתה מדבר בשבח עצמך.

"ע"פ דברי קודשו של מרן הרב שך זצ"ל יש לך כרגע לפחות עוד עשר שנים של עשיה כדי להדביק 40 שנה שלא עשיתם מה שאריה דרעי עשה.

"ועכשיו שדרעי חילק בתוך חודש מיליארד שקל לשכבות החלשות, גם אם תרכוש נעלי ספורט של אדידס ותרוץ אחריו בכל הכוח בחיים לא תשיג את אריה דרעי עם כל התקשורת והיחצנים שלך. גפני, עד שאתה זז אנחנו מתחילים לספור 40 שנה בפעם השניה.

ולסיום, שאפו לאריה דרעי הי"ו שקיים את החוק הנורבגי מה שעדיין אצלכם מתמהמה, כנראה מהפחד למי ילך הקרדיט!. מרוץ נעים!".

ישי כהן: "מי שמדבר עם בכירים בש"ס, איך שאני רואה את זה, הטקסטס שנכתב על ידי יגאל גואטה הוא טקסט שקיבל אישור מבכירי ש"ס, אפשר לאמר שגם מאריה דרעי עצמו, זה לא טקסט שיגאל גואטה מחליט לפרסם ולשבור את הכלים.

"הגיע יגאל גואטה, שאפשר לאמר שהוא לא חושש מביקורת של עיתונאים ומההגדרה של 'אורן חזן החרדי', אין לו בעיה שיהפכו אותו ל'כפוף' של אריה דרעי. מתחילה עונה חדשה בין המפלגות החרדיות, התרגלנו שיש מחלוקת ועקיצות בין ראשי המפללגות, מתחיל משהו חדש - שמישהו יתקוף את דרעי הוא יגיב".

מוטי לביא: "בקיצור, אתה אומר גואטה הוא ה'רוטווילר' של דרעי בתוך המפלגה?".

ישי כהן: "כן, הוא לא יפגע מהכינוי הזה".

מוטי לביא: "יגאל, אתה נפגע מהכינוי רוטווילר?".

יגאל גואטה: "לא, לכבוד הוא לי. אבל אני לא רוטווילר של דרעי אלא של כל הציבור הספרדי". הוא סיפר כי לא קיבל שום טלפון זועם, אלא רק ברכות.

בשלב הזה עבר הח"כ הטרי למתקפה: "הציבור צריך להבין, כל חוק עובר בוועדת הכספים, עבודה ארוכה של ח"כים, יועצים, עוזרים פרלמנטרים, ובאופן פורמלי מגיעים לשולחנה של ועדת הכספים בסוף ההליך, לאישור הצעת החוק. מגיע גפני, מעביר בועדה, וב'יתד' כותבים "גפני העביר", אפילו שלא היה לא יד ולא רגל בחוק, זו גניבת דעת הציבור".

גואטה לא הסתפק בזה והמשיך לתקוף את יו"ר 'דגל התורה': "גפני מבחינתי הוא סוג של מלצר במסעדה. בעל הבית עובד קשה, עמל על הקמת המסעדה, הכנת האוכל, בא המלצר שמגיש את האוכל, מתבלבל, וחושב שהוא בעל הבית. שרים וח"כים עמלים על חוקים, ומגיע גפני ולוקח את הקרדיט. זה גזל דעת הבריות! שכל אחד יתהדר במה שהוא עושה, לא במשהו שמישהו אחר עושה.

"ליצמן נלחם לבדו חודשים על העברות הרטוראקטיביות לקצבאות הילדים ולאברכים, גפני בכלל התנגד לזה, ואז זה עבר בוועדת הכספים, ו'יתד' מודיע: גפני העביר. כל מה שעובר דרך הועדה - מיוחס לגפני".

גואטה המשיך לעקוץ את גפני: "בעצם, גפני מתקצב לנו את המים, כי תקציב רשות המים עובר בוועדה שלו, הוא עשה גם את סל התרופות שמאושר בועדה, כל מערכת כיפת ברזל נזקפת לזכותו, מזל שלא תיקנו בסידור לקום כל בוקר ולהגיד 'מודה אני לפניך גפני'…"

גואטה הזכיר אמירה של גפני מערב הבחירות לפיה: "איזו מהפכה עשו ש"ס? בכלא" וטען כי זו אמירה של אחרון הפוחזים בשוק. "עד מתי נהיה למרמס תחת חרצובות לשונו של גפני", זעק גואטה. "שהוא לא ישכח שבסך הכל הוא חיקוי של אריה דרעי, מי שנלחם למען עולם התורה זה דרעי, הייתה תקופה שדרעי לא היה פה, אבל, הלו, אריה דרעי חזר, תתעורר".

ישי כהן: "יגאל, אתה נוגע בנקודה מאוד רגישה אצל אריה דרעי, שלוקחים מאריה דרעי קרדיט על מה שהוא עושה הוא זועם, עד היום אף ח"כ אחר לא יצא ואמר את מה שאתה אומר גם בשפה יותר נקייה. התחושה שלי שגורמים בכירים מאוד בש"ס אמרו 'בוא נשחרר את יגאל גואטה לשוק שיראו שיש מי שיאמר את האמת שלנו', זו התחושה".

יגאל גואטה: "את יגאל גואטה לא צריך לשחרר, יגאל גואטה משוחרר ועומד. רק אל תשכחו, יגאל גואטה אומר את האמת בפנים וזה כואב, מה שאחרים לא עושים".

לדבריו: "צריך לומר את האמת בפנים, תפסיקו להתנשא עלינו, מספיק עם הדבר הזה. אנחנו בזכות עצמינו".

ישי כהן: "זה שהציבור יודע שכל דבר גפני עשה, ודברים שדרעי עצמו עשה הציבור לא יודע, אולי הבעיה אצלכם בש"ס".

יגאל גואטה: "יכול להיות שבאמת אנחנו לוקים מבחינת התקשורת, אני לא מכחיש את זה, אנחנו לוקים".

מוטי לביא: "אני יושב בצד ומקשיב, זה מעניין לשמוע את יגאל גואטה האמיתי, זה עוד לא האמיתי לגמרי, זה מתקרב. אתה לוקח בדיחה של גפני ותראה מה אתה עושה לו על זה?".

יגאל גואטה: "גם אני עשיתי בדיחה, למה גפני זה בדיחה ואני לא. כתבתי לו בנחת, בקור רוח".

מוטי לביא: "אתה חדש, לא הולכים למלחמות עם כוחות פוליטיים כאלה על שטות, מה קרה? אמרו איזה משפט שאיכשהו פוגע בדרעי? מה קרה? בשביל זה לצאת למלחמות?".

יגאל גואטה: "אם לגפני מותר בהלצה גם לי מותר בהלצה. עד מתי תגיד גואטה ח"כ חדש? מה קשור כאן חדש? את הסיפור עם גפני אני מכיר כבר שנים רבות, זה לא דבר שנולד אתמול".

ישי כהן: "יגאל, לא מעט עיתונאים מנסים לכנות אותך 'אורן חזן החרדי', אתה נפגע מזה?"

יגאל גואטה: "שמעתי גם את הבדיחה הזו, לא תמצאו את יגאל גואטה כועס רק צוחק ומחייך. מחליפים תפקידים, אנחנו נדבר בקור רוח וגפני יכעס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר