855 אלף שקל פיצוי לעובד חברת החדשות שהרים לבדו מכשיר כבד ונפגע

טכנאי שידור נפגע לאחר שהרים מכשיר הקלטה כבד לבדו, ונאלץ לעבור ניתוח לתיקון בקע, שבעקבותיו פוריותו נפגעה. בית משפט השלום בירושלים קבע כי חברת החדשות של ערוץ 2 הפרה את חובתה להנהיג שיטת עבודה בטוחה

מערכת פסקדין | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

התובע עבד כ-12 שנה כטכנאי ומפקח שידור בחברת החדשות של ערוץ 2 בנווה אילן.

נפגעתם בתאונות עבודה?

פנו לעורך דין תאונות עבודה

באחד הימים, הוא נקרא לטפל בתקלה באחד ממכשירי ההקלטה. לאחר שניתק את כל חיבורי החשמל והתקשורת, ניסה האיש להרים את המכשיר – השוקל כ-40 קילו – וחש לפתע בכאב חד בגבו ובבטנו התחתונה. בבית החולים אליו פונה אובחן אצלו בקע במפשעה, והוא עבר ניתוח במהלכו איבד באופן חלקי את אשך ימין.

כעבור שלוש שנים, הכיר ביטוח לאומי במקרה כתאונת עבודה, והתובע החל לקבל תגמולי נכות. בשנת 2010, הוא הגיש את התביעה הנוכחית באמצעות עורך דין יונתן דייויס, בה ביקש מחברת החדשות פיצוי עבור נזקי התאונה.

התובע האשים את הנתבעת בתאונה, וסיפר כי נאלץ להרים את מכשיר ההקלטה לבדו, כיוון שהיה חסר כוח אדם בשל צמצומים.

לדבריו, לאחר התאונה הוא פוטר מעבודתו, ומאז לא הצליח לחזור למעגל העבודה. כמו כן, הוא טען שבעקבות התאונה הוא סובל מבעיות בכלי הדם, וכן מבעיות אורולוגיות ופגיעה בפוריות.

חברת החדשות הכחישה את אחריותה לתאונה, וניסתה לטעון שמדובר בהתנהגות רשלנית של התובע. בנוסף, היא טענה כי התובע לא הוכיח קשר סיבתי בין התאונה לבין הבקע והנזק שנגרם לו בעקבותיו.

מילא אחר הוראות המעסיקה

השופט עבאס עאסי קיבל את גרסת התובע, לפיה חויב לבצע את התיקון שהצריך את הרמת המכשיר. מדובר במכשיר כבד, שהנתבעת לא הוכיחה כי הנהיגה לגביו שיטת עבודה בטוחה ומסודרת, ולכן היא הפרה את חובת הזהירות שלה כלפי התובע.

השופט גם סבר כי הוכח קשר סיבתי בין התאונה לבין הבקע שנגרם לתובע, ודחה את נסיונה של הנתבעת להטיל עליו אחריות למצבו. התובע הוכיח כאמור כי נאלץ לבצע את הפעולה לפי דרישת החברה, וכי לא היה במקום אדם שיעזור לו.

נכותו הרפואית של התובע, שבעקבות התאונה סובל מחוסר באשך אחד, פגיעה בפוריות ובפגיעה במערכת העצבים, נקבעה על 32.5%.

מכאן, העריך השופט את נזקיו של התובע בסך של 574,000 אלף שקל עבור הפסדי שכר, כאב וסבל, והוצאות רפואיות.

עם זאת, השופט הבהיר כי יש לנכות מסכום זה את סך הגמלאות שהתובע קיבל ועתיד לקבל מביטוח לאומי – 855,000 שקל. לפיכך, הסביר השופט כי למעשה התביעה "נבלעת" בתגמולי ביטוח לאומי.

לעורך דין תאונות עבודה • לפסק הדין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין".

* המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר