ארדן יוזם: אזרחים לא ישלמו לשירותי הכבאות וההצלה

השר לביטחון פנים גלעד ארדן, הנחה את הגורמים הרלוונטים לפעול לביטול תשלומי האזרחים לשירותי הכבאות וההצלה. על פי הערכות, רשות הכבאות וההצלה תפסיד מכך 20 מיליון שקל בשנה (חדשות)

(צילום: Talucho - פלאש90)

כיבוי חינם: אם פרצה שריפה, או שמישהו נתקע והזמנתם את שירותי הכבאות וההצלה, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, פועל לכך שלא תצטרכו לשלם על כך.

ארדן, הנחה את מנכ״ל המשרד רותם פלג ואת נציב הכבאות וההצלה רב טפסר שחר איילון לפעול לביטול התשלום עבור שירותי הכבאות וההצלה אשר הוזמנו על ידי אזרחים.

ביטול התשלום עבור שירותי כבאות והצלה נועד לתקן את המצב כיום, כאשר אזרח שמתקשר לשירותי הכבאות וההצלה ומדווח על שריפה, נאלץ לשלם את האגרה, גם אם הוא לא הבעלים של הנכס.

הנחייתו של ארדן לבטל את אגרת התשלום לרשות הכבאות וההצלה תקל גם עם אזרחים שביתם נשרף ונגרם להם נזק כלכלי גדול - ואין באפשרותם לשלם את האגרה וכיום נאלצים גם לשאת בתשלום עבור שירות הכיבוי שהוזמן עבור ביתם.

כיום התשלום לאזרח עבור שירותי כבאות והצלה נע בין מאות לאלפי שקלים ותלוי במספר פרמטרים כגון מספר הכבאיות שהגיעו לזירה, המרחק של הבית שנשרף מתחנת הכיבוי, כמות המים ועוד.

השר ארדן אמר: "פעולות הכיבוי והחילוץ שמבצעת רשות הכבאות וההצלה הוא שירות ציבורי חיוני שעל המדינה לספק לאזרחים ללא תשלום. עלינו להקל על אותם אנשים שביתם עלה באש או שדיווחו על שריפה - ולא להקשות עליהם עם תשלום נוסף עבור הזמנת שירותי הכיבוי".

יצויין כי אובדן ההכנסות לרשות הכבאות וההצלה כתוצאה מביטול תשלומי האזרחים מוערך בכ-20 מיליון שקלים וההחלטה טעונה את אישור משרד האוצר וועדת הפנים והגנת הסביבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר