סרטון ה'שידוכים' הצבאי

יתד נאמן תוקף: "מי שהגיע לצבא הוא נחות יותר, סוג ג'"

מאמר המערכת של 'יתד נאמן', תוקף הבוקר בחריפות את סרטון הקמפיין ל'נצח יהודה' ומכנה אותו "לעג לאינטליגנציה". "כל חרדי יודע שמי שהגיע לצבא, הוא עלה שנשר בשלכת התקופה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: משרד הביטחון)

סרטון ה"שידוך טוב", שהופץ ע״י משרד הביטחון וצה"ל במטרה לעודד גיוס בני ישיבות לנצח יהודה ולשפר את תדמיתם בעיני הציבור, גרם לסערה במגזר החרדי. הבוקר מקדיש העיתון יתד נאמן את מאמר המערכת ותוקף בחריפות את הסרטון המדובר.

תחת הכותרת לעג לרש, מתאר עורך העיתון ישראל פרידמן, סיטואציה מופרכת ממדינת צפון קוריאה כאשר השולט מבקש לגייס אנשים למשימת עבודות משק בית ותחזוקה לצד מלצרות ומלאכות מטבח אולם בכדי לתת להם תחושה כי מדובר במשימה מכובדת החליט להפוך אותם לנחשקים בשוק השידוכים.

העיתון מתאר את הפארודיה ואז מתייחס לסרטון שהופץ ברשתות החברתיות בציבור החרדי. ״זה קרה גם בישראל! האגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון הפיק סרטון ירוד במטרה לשכנע בחורים חרדים להתגייס לשירות צבאי בגדוד "נצח יהודה".

הסרטון שעורר סערה (צילום: משרד הביטחון)

המאמר מתאר את הנראה בסרטון: "בסרטון נראה אב בעל חזות חרדית שמחפש שידוך לבתו. השדכן מציג בפני האב ארבעה מועמדים שניצבים בחלון ראווה: האחד הוא איש שיווק של טלפונים ניידים, הבא אחריו הוא זבן בחנות נעליים, השלישי סיים למודי משפטים – ושלושת אלה נדחים ע"י האב שבוחר במועמד הרביעי: "עילוי שבעילויים, מובחר שבמובחרים, בוגר המסלול החרדי הצבאי של 'נצח יהודה', התקבל לאקדמיה, רכש השכלה והוא מקפיד על קלה כבחמורה, א גרויסער מתמיד... הוא פייטר אמיתי והוא גם יפרנס טוב טוב טוב. חתן סוג א'... האתרוג", כך מתוך תמליל סרט התעמולה המחריד של משרד הביטחון".

כאן עובר העיתון לתקוף את הסרטון: "מלבד החוצפה השערורייתית שיש בניסיון הנואל להסית ולהדיח, מעבר לתיעוב המכוער שיש בניסיון לכבוש את המלכה עימי בבית, מדובר ביוזמה נחותה שהיא ממש לעג לאינטליגנציה. אומנם גורמים בצבא ובמשרד הביטחון מתנערים מהיוזמה וזאת רק כי הם מבינים שסרטון כזה משיג מבחינתם את ההיפך – ולכן תודתנו על פרסומו.

"כל דרדק בציבור החרדי יודע, שהמובחרים שבמובחרים הם אלה חובשים את ספסלי בית המדרש. זו שאיפה של כל הורה, ועל השאיפה הזו מתחנך כל ילד משחר ילדותו. כל שווער מוכן לעשות כל ביכולתו ואף מעבר לכך, כדי לקבל לתוך ביתו צורב אמיתי ולהשיא את בתו עם בן תורה שממית עצמו באוהל, בהתמדה, ביגיעת התורה ובסיתות המידות.

"גם אלה שנאלצו לעזוב את הסטנדר עקב אילוצי החיים, גם אלה שנאלצו להיפרד מהסטנדר הישיבתי עקב אילוצי הפרנסה, שואפים שבניהם יהיו לומדי תורה – בפירוש לא כמוהם – אלא שיזכו לשקע את עצמם בעולמה של תורה כל ימי חייהם. כל אדם חרדי יודע שמי שהגיע למסגרות הצבא, הוא עלה שנשר בשלכת התקופה, ולא "מובחר שבמובחר". כמו בקוריאה, יתכן שיש לו פרנסה מצויינת, אבל הוא סוג ג'! הוא בפירוש נחות יותר, חשוב פחות – כפי שכל "בעל בית" שלא זכה ל"שבתי בבית ד' כל ימי חיי" יודע להסביר. מי שיתגייס למסגרות של "נצח יהודה" מבין היטב שבסופו של דבר מי שמגיע להגן על הסודות של פיונגיאנג איננו מובחר שבמובחר – גם אם הוא "מפרנס טוב טוב טוב", וגם אם התעמולה שקוראת לו ליפול ברשת הצפופה והמסוכנת מספרת באירוניה ובהומור תפל שהוא יהיה מבוקש בשידוכים. הוא יודע היטב שעל פי ההגדרה הקוריאנית הוא "סוג ג'" – ובשידוכים הוא מתאים למי שמתאימה לו. לעג לרש!

"אם משרד הביטחון מאפשר לאנשיו לבצע פעולות מיסיון מהסוג הזה, בל יופתע לראות שהדברים מעוררים בציבור החרדי גיחוך ובעיקר ריאקציה – וטוב שכך. אם במקום לעסוק בביטחון, המשרד מנסה לשנות את תדמיתם של מגוייסי קים ג'ונג און החרדים והופך למשרד שידוכים ולשכת עבודה, אל יופתע כאשר הציבור התורתי לא רק מפאר את לומדי התורה שמחזיקים את העולם בתורתם, נושא אותם על כפיים ומעלה אותם על נס – כראוי להם, דואג למניעת טשטוש ועיוות, ודוחה בחיוך, בגיחוך ובשאט נפש את כל מה שמאיים על לימודם ותומתם", מסיים יתד נאמן את המאמר הנוקב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר