"לא נלך לכלא כשה תמימה"

בפלג הירושלמי מגיבים להתפרעויות: "הייתה הלשנה חרדית, בושה"

בפלג הירושלמי מתייחסים להתפרעות האלימה נגד החיילים ואומרים כי אינם מעודדים בחורים ללכת כשה לכלא וכי "טבעי שהרוחות יתלהמו". לטענתם, גורמים חרדים הלשינו על העריקים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

ההתפרעות ותקיפת החיילים באשדוד: בפלג הירושלמי מגיבים לסערה סביב התפרעות הקיצוניים החרדים אמש באשדוד ובירושלים, תקיפת חיילי המשטרה הצבאית והשוטרים והפיכת הניידת ובוחרים לתקוף את המיינסטרים הליטאי והחרדי.

בהודעת אנשי הפלג הירושלמי נאמר: "חשוב להדגיש שלא מעודדים אצלינו הפיכת ניידות אך מצד שני גם לא מעודדים בחורים ללכת לכלא כשה תמימה וכשהמשטרה מבצעת מעצרים וצדה בחורים צעירים באישון ליל בשלושה מוקדים, זה אך טבעי שהרוחות יתלהמו ללא פרופורציה".

לדבריהם, "ההתייחסות למעשה עצמו של הפיכת ניידת היא היתממות". הם אומרים כי "נזכיר לכולם משפטים שנאמרו על ידי כל נציגי הציבור החרדי בתקופת העברת חוק לפיד בכנסת, על האפשרות למעצרים בתוך עולם הישיבות - ׳המדינה תבער׳ הם אמרו, ומלחמת אזרחים תפרוץ". מבחינת הפלג הירושלמי זה בדיוק מה שהתחולל אמש.

כאן גם עוברים בפלג הירושלמי לתקוף פנימה וטוענים כי בשלושת נסיונות המעצר אמש הנתונים מצביעים על הלשנה חרדית מכוונת, הבחורים שהתבקשו אמש למעצר, מסבירים בפלג הירושלמי, קפצו לביתם לכמה דקות אם זה בגלל חתונה שהתקיימה בעיר באותו ערב או ביקור אצל רופא כמה שעות קודם באחד המקרים. ובשלושת המקרים בסופו של דבר הבחורים חזרו שעות קודם לכן לישיבה בה לומדים, מה שמצביע לדבריהם, על הלשנה מקומית ולא על מעקב מסודר של המשטרה הצבאית.

"אוי לה לאותה בושה כי קיימים בתוך המגזר החרדי אנשים, אולי אפילו אברכים בני תורה, שמעדיפים לראות בחור ישיבה נמק בכלא הצבאי במקום שיישב עם חברותא בסדר א' מול דפי הגמרא, וכל זה כדי להצדיק לעצמם את הנהגת רבם ודרכם", אומרים בפלג הירושלמי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר