סאגת המחוז החרדי

לייזרזון החרים את הביקור בחיידר: "הרבנים שינו את דעתם?"

יו"ר החינוך העצמאי הרב אברהם לייזרזון החליט להחרים את ביקורו של שר החינוך ומנהל המחוז החרדי בחיידר ביבנה. "אם הרבנים היו משנים את דעתם - לא הייתי יודע מזה?" (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב אברהם לייזרזון, החרים את הביקור (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)

בעוד סגן שר החינוך מאיר פרוש ומנכ"ל החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין בחרו להשתתף בסיור בבית ספר חרדי ביבנה עם שר החינוך נפתלי בנט ומנהל המחוז החרדי במשרד החינוך איציק זהבי, יו"ר החינוך העצמאי הרב אברהם לייזרזון בחר להחרים את האירוע למרות שהוזמן אליו.

בתגובה לשאלת "כיכר השבת" מדוע לא השתתף בסיור אומר לייזרזון כי "למיטב ידיעתי גדולי ישראל לא שינו את יחסם למחוז החרדי עקב התערבותו בתכני החינוך החרדי".

לדבריו: "לא מצאתי לנכון להיענות להזמנה להשתתף בסיור מאחר וככל הידוע לי לא חל שינוי בעמדתם של גדולי ישראל כפי שהובאה ע"י וועדות החינוך של מועצות גדולי התורה ולפיה אין לשתף פעולה עם המחוז החרדי שהוקם בשעתו ע"י השר פירון במגמה מוצהרת להתערב בנושאים חינוכיים של ילדינו ולפגוע בעצמאותו של החינוך החרדי-העצמאי".

שר החינוך נפתלי בנט ויצחק זהבי (צילום: פלאש 90 ומתוך אתר ashalim.org.il)

הרב ליזרזון מוסיף כי כיו"ר החינוך העצמאי, הוא בוודאי היה יודע על שינוי בעמדת הרבנים אם היה. משום כך, הוא הודיע מיד לאחר שהוזמן כי "אין בדעתו להשתתף באירוע שמשתתפים בו מנהלי המחוז החרדי".

בנוגע לקבלת הפנים שערכו ילדי התלמוד תורה לאנשי המחוז החרדי אומר לייזרזון כי מדובר ב"תקדים לא חינוכי שלא זכור לי ממערכת החינוך בעבר".

יצויין, כי גורמים בסביבתו מדגישים כי "אין לו חלילה דבר נגד שר החינוך נפתלי בנט או סגנו מיהדות התורה, אולם ברגע שגדולי ישראל קבעו שיש להחרים את המחוז החרדי והוראתם לא השתנתה - הרי שיש לקיימה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר