במלאות שנה

אורי מקלב סופד לאורי אורבך: "איש שמתבונן"

"אני דווקא חושב שהדברים שלו לא היו ביקורת ולא הצלפה, אלא היו דברי מוסר, ויש הבדל גדול בין מוסר לבין ביקורת". צפו בהספד של ח"כ אורי מקלב לשר לשעבר אורי אורבך ז"ל (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר - פלאש 90 ומארק ישראל סלם. וידאו: ערוץ הכנסת)

לא מעט חברי כנסת ניצלו את נאום בן הדקה של יום שלישי במליאת הכנסת בכדי להקריא קטע מדבריו של השר לשעבר אורי אורבך ז"ל, שבימים אלו מציינים שנה לפטירתו. ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) הגיע מדיון בוועדה ושכח את הדף שהועבר אליו להקריא מתוך דבריו של אורבך, אך בכל זאת בחר לספוד לשר לשעבר מ'הבית היהודי'.

מקלב פתח ואמר: "אמנם עברה שנה מאז פטירתו של חברנו, אורי, אבל החסר מורגש, ולא פעם החברים מזכירים אמרות שנונות שלו ותובנות מיוחדות, תובנות של אורי. מכיוון שאנחנו כאן היום מדברים בתוך אולם המליאה, דווקא מזכיר לי, וחלק מההיכרות הקרובה נעשתה דווקא כאן, באולם המליאה, ורציתי לציין את אורי כאיש שמתבונן".

"אורי, שלא נותן לדברים לחלוף מעל פניו, ובדרך שלו, המקורית מאוד, התבונן על הדברים ולקח מהם מוסר וניסה גם כן קצת לתקן את הסביבה. יש כאלה שאמרו שאורי היה מצליף, או היה מבקר בצורה מאוד מיוחדת, אבל עטף את זה תמיד באיזה הומור או בצורת דברים מיוחדת.

"ואני דווקא חושב שהדברים שלו לא היו ביקורת ולא הצלפה, אלא היו דברי מוסר, ויש הבדל גדול בין מוסר לבין ביקורת. מוסר זה מי שמסתכל לתוך הדברים, עמוק, ואומר, ותוכו כברו, שהוא גם יכול להוציא את זה החוצה, ולראות איך לתקן ואיך לשנות. וזה המיוחד".

מקלב סיפר: "נתנו לי דף מתוך הספר אבל אני באתי מוועדה, ישירות, ולא הבאתי את זה איתי, אבל אני כן זוכר את המסר, ובזה אסיים – זה היה משהו, כמה שורות קצרות, שאומרות, מה ההבדל בין מקלחת רגילה למקלחת לכבוד שבת, בין ההכנות לשבת. תלוי בחשיבה. תלוי בהתבוננות.

"אם עושים את זה לכבוד שבת – אז זה באמת הכנות לשבת. אם לא – זה סתם מקלחת. ככה, בערך, הדברים. אבל האופי והמקור, עיקר הדברים – זה ההתבוננות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר