גל האסונות במגזר

מרן הגר"ח קנייבסקי נשאל: מדוע תינוקות חרדים נפטרו בפתאומיות?

לאחר מספר רב של מקרי מוות פתאומיים של תינוקות במגזר, הפנו יהודים שמנהלים פעוטון בביתם שאלה למרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי: "על מה ולמה באה מכה זו, איך ניתן להתחזק?" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)

לאחר מספר רב של מקרי מוות פתאומיים של תינוקות במגזר החרדי, הפנו יהודים שמנהלים "פעוטון" בביתם שאלה למרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי: "על מה ולמה באה מכה זו, ואיך ניתן להתחזק שלא יהיה עוד אסונות רח"ל".

בגליון "עלי שיח" הובא כי במענה לשאלות שהופנו אליו השיב שר התורה כי "אנו לא יודעים על מה עשה ה' כזה מקרה, ואנו אין כוחנו אלא בפה, ולהתפלל לפניו שלא ישמע עוד שוד ושבר בגבולינו".

עוד נכתב כי מרן ציין ש"בגמרא במסכת שבת ל"ב א' מבואר שקודם שאדם חולה, תפילתו מתקבלת יותר מאשר אחרי שכבר נהיה חולה, שאז צריך יותר זכויות".

עוד צויין בגיליון כי "בשבוע שעבר יצא מרן מביתו לטחון גרגירי חיטה עבור מצות יד בשביל חג הפסח הבעל"ט. בכל שנה בערך בזמן זה (אמצע חודש שבט) מרן טורח במיוחד לטחון ולעסוק בגופו בעבודה זו. ורגיל לצטט את דברי המשנה ברורה: "ויטריח עצמו במצת מצווה עד שיתחמם ויזיע, וזה תיקון גדול לעוון החמור. אריז"ל"".

הכותב מתאר: "ואכן מרן שליט"א מקיים את זה כפשוטו, טורח בעצמו לבוא ולטחון, ואומר בהתחלה לשם מצת מצווה. מתאמץ לסובב גלגל הריחיים וטוחן ביגיעה רבה עד שפלגי זיעה ניגרים ממצחו. כשהוא שרוי בשמחה של מצווה, הוא אומר לבעל הריחיים שהוא מברכו שיזכה לאכול המצות בליל הסדר עם קרבן פסח בירושלים הבנויה".

"אותו יום בו יצא מרן, היה עמוס במיוחד, כי היה עסוק בסדרי הלימוד בסוגיות הקשות של מסכתא בכורות, עם כל זה, כשאמרו לו שניתן כבר לטחון, לא השתהה לרגע ומיד יצא "זריזים מקדימים למצוות". (יש להוסיף, שעצם מה שנוהג לטחון בעצמו, כך נהג רבו מרן החזו"א, כדי שיהיה הכל לשמה ולא על ידי מכונה)".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר