איראן חדרה למחשב של הרמטכ"ל לשעבר

משמרות המהפכה האיראנים הצליחו לחדור למחשבו האישי של רמטכ"ל צה"ל לשעבר. ההאקר התרשל והשאיר בטעות את כתובת המייל שלו וכך הצליחו אנשי הסייבר בישראל לעלות על זהותו (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

משמרות המהפכה של איראן הצליחו לחדור למחשבו האישי של רמטכ"ל צה"ל לשעבר. כך דיווח הערב (שלישי) העיתונאי אלון בן דוד ב"חדשות 10". על פי הדיווח, בשנה שעברה תקפה איראן עשרות מחשבים של ישראלים, רובם בכירים בטחוניים ושאבה מהם מידע רב. עם זאת, מידת הנזק לביטחון ישראל טרם ברורה.

עוד דווח כי במהלך השנה שעברה חדרה איראן למחשבים של 1,800 אנשים, ביניהם מאות ישראלים, בעיקר קצינים בכירים בעבר ובהווה ואפילו הצליחה לחדור למחשבו האישי של רמטכ"ל צה"ל לשעבר.

למרות ההצלחה הגדולה בחדירה למחשבים, ההאקר האיראני התרשל והשאיר בטעות את כתובת המייל שלו, דבר שאיפשר לאנשי הסייבר הישראלים לעלות על זהותו.

התוקף הוא יאסר בלאחי, שהודה שהוא לא פעל על דעת עצמו אלא עבור ארגון שלישי. "בלאחי הודה כי הוא לא פעל על דעת עצמו, אלא על דעת ארגון סייבר אחר, שהזמין את העבודה", אמר רון דוידסון, אחראי מודיעין ומחקר בחברת צ'ק פוינט.

לפני מספר חודשים, כשהאיראנים הבינו שנחשפו על ידי אנשי אבטחת המחשבים בישראל, הם עצרו את המבצע. כאמור, היקף הנזק שהם כבר הצליחו לגרום טרם ברור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר