המרוץ לנשיאות בארה"ב

המנצחים בניו המפשייר: דונלנד טראפ וברני סנדרס

לאחר ספירת הקולות בבחירות הפנימיות בניו המפשייר עולה כי המועמדים דונלנד טראפ וברני סנדרס זכו לניצחון בולט כל אחד מהם במפלגתו. המפסידים הגדולים: הילארי קלינטון ומרקו רוביו (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
דונלנד טראפ (צילום: שאטרסטוק)

המרוץ לנשיאות בארה"ב: לאחר ספירת הקולות בבחירות הפנימיות שנערכו בניו המפשייר עולה כי המועמדים דונלנד טראפ וברני סנדרס זכו לניצחון בולט כל אחד מהם במפלגתו.

בצד הרפובליקני קיבל טראמפ 34% מקולות ואילו בצד הדמוקרטי סנדרס זכה ל-59% מהקולות לעומת 39% שהצביעו להילארי קלינטון.

טראמפ נשא נאום ניצחון בו תקף את המנצח במפלגה המתחרה סנדרס ואמר: "תזכרו את זה ניו המפשייר - כאן הכל התחיל". טראמפ הדגיש בנאומו כי הוא מתכנן להחזיר את אמריקה לעוצמתה. "ניקח חזרה את הכסף שלנו מסין, יפן ומקסיקו", אמר טראמפ ותקף את המנצח בצד הדמוקרטי סנדרס: "בצד השני יש אנשים שרוצים לחלק את המדינה הזאת".

המתמודדת במפלגה הדמוקרטית הילארי קלינטון בירכה את המועמד המנצח במפלגה הדמוקרטית ברני סנדרס שזכה לניצחון סוחף.

בנאומו בפני תומכיו אמר סנדרס כי "השמענו את המסר שיהדהד מוושינגטון עד וול סטריט, ממיין ועד קליפורניה - האומה הזו שייכת לכולם ולא לעשירים בלבד".

"אזרחי ארצות הברית לא יקבלו עוד קיצוץ נרחב בשירותים החברתיים ומערכת כלכלית מושחתת שעובדת בשביל האחוזון העליון", אמר סנדרס שהפך לטרנד של ממש בקרב המצביעים הדמוקרטים.

יצויין כי סנדרס גבר על קלינטון בפער משמעותי כמעט בכל פלח מהאוכלוסיה כולל נשים ומיעוטים וצעירים שבחרו לתמוך במועמד בן ה-74.

במפלגה הרפובליקנית הפתיע ג'ון קייסיק מושל אוהיו שהגיע למקום השני עם 16.3 אחוז כשלעומת זאת דווקא מרקו רוביו שנחשב היה לכוכב עולה חטף מכה וזכה להפסד צורב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר