הפיגוע בשער שכם

אישום: המחבלים הקטינים צפו בסרטונים והחליטו להיות שהידים

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד שני מחבלים קטינים שביצעו את פיגוע הדקירה בשער שכם לפני שבועיים וחצי. הם צפו בסרטונים נגד צה"ל, קנו סכינים, התפללו באל-אקצא וארבו ליהודים (חדשות)

כוחות הביטחון בזירת הפיגוע (צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד שני מחבלים ערבים קטינים, שביצעו את פיגוע הדקירה בשער שכם בשבת לפני כשבועיים וחצי ופצעו נער בן 17. הם מואשמים בניסיון רצח והחזקת סכין.

על פי כתב האישום לאחר שהשניים צפו בסרטונים באינטרנט על שליטת מדינת ישראל בעיר ירושלים ובנוגע ל"חיפושים" המבוצעים על ידי חיילי צה"ל בנשים פלסטינאיות, גמלה בליבם החלטה ליטול חלק במאבק הלאומי והדתי ולבצע פיגוע דקירה כלפי יהודים או אנשי כוחות הביטחון, במטרה להורגם ולהיות שהידים.

ביום שבת ה-30.1.16 בשעות הבוקר סמוך לשעה 11:00, נטלו שני סכינים בעלות להב של כ-10 ס"מ כל אחת מחנות הסמוכה לביתם, במטרה לעשות בהן שימוש בפיגוע הרצחני שבכוונתם לבצע.

המחבלים החביאו כל אחד את הסכין אותה החזיקו בשרוול חולצתם ונסעו לעיר העתיקה בירושלים. סמוך לשעה 16:00 נכנסו הנאשמים לעיר העתיקה דרך שער שכם.

המחבלים פגשו בקטין נוסף בן 11 והציעו לו להצטרף אליהם. הוא הצטרף ולקח עימו לום ברזל. המחבלים והקטין בן ה-11 הלכו להתפלל במסגד אלאקצא ולאחר מכן חזרו לאזור שער שכם.

הם נעמדו סמוך למדרגות המוליכות אל שער שכם והמתינו ליהודים שיעברו במקום בכדי שיבצעו בהם את זממם. סמוך לשעה 17:00 יצאו משער שכם קבוצת יהודים – שלושה צעירים החובשים כיפות לראשיהם וצעירה לבושה חצאית.

המחבלים שלפו כל אחד את הסכין שהחביאו בשרוול חולצתם והתקרבו למתלוננים במהירות מאחורי גבם. המחבל בן ה-16 הניף את הסכין לעבר אחד הצעירים אך הוא חמק מפגיעת הסכין, המחבל השני הצליח לדקור את אחד הצעירים במותן.

בכתב האישום נכתב כי "במעשיהם המתוארים לעיל ניסו הנאשמים בצוותא לגרום למותם של בני אדם שלא כדין. כן החזיקו הנאשמים סכין מחוץ לתחום ביתם או חצרם שלא למטרה כשרה".

בפיגוע נפצע באורח קל נער בן 17, בן למשפחה חרדית מברוקלין, שעלה לארץ בכדי להתגייס לצה"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר