חילוקי דעות ב'יהדות התורה'

החיבוק של בנט: 'המודיע' התעלם, 'יתד נאמן' מפרגן

החיבוק של שר החינוך נפתלי בנט לחינוך החרדי בביקור ראשון שלו במוסד חרדי, מציף את חילוקי הדעות ביהדות התורה. בעוד המודיע מתעלם מהביקור ביתד נאמן דווקא מפרגנים לשר. סקירה (עיתונות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בנט בסיור אתמול (באדיבות המצלם)

בבוקר שאחרי הסיור המשותף והראשון שהתקיים אמש (שלישי) במוסד לימודים חרדי, בהשתתפותם של שר החינוך נפתלי בנט, סגנו מאיר פרוש, מנהל המחוז החרדי הנכנס איציק זהבי ומנכ"ל החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין מעניין לראות כיצד מסוקר הביקור בעיתונות הממסדית החרדית המייצגת את הזרמים השונים בתוככי מפלגת יהדות התורה.

מתברר כי ההבדלים בסיקור מלמדים גם על הבדלי גישות תהומיים יותר כיצד יש להתייחס בשלב זה למחוז החרדי במשרד החינוך.

העיתון החסידי "המודיע" בוחר שלא לדווח כלל על הביקור, תוצאה ככל הנראה של החלטתו של נציג הסיעה המרכזית בחינוך העצמאי היו"ר הרב אברהם ליזרזון להחרים אותו בעקבות הוראת גדולי ישראל שלא לשתף פעולה עם המחוז החרדי.

לעומת זאת עיתון "המבשר", בטאונה של "שלומי אמונים" הסיעה האחות באגודת ישראל, בוחר להתייחס באופן מינורי יחסית כאשר כתבה אוהדת מתפרסמת בעמודו השני של העיתון בצירוף תמונתם של שר החינוך בנט וסגנו פרוש פטרון העיתון.

צפו: הביקור המחבק של השר נפתלי בנט

מנגד, מפתיעה דווקא התייחסותו החיובית במיוחד של עיתון הבית הליטאי של תנועת "דגל התורה", "יתד נאמן", המקדיש את אוזן שמאל בכותרת הראשית לביקור תוך ציון שינוי הגישה כלפי החינוך החרדי מצידו של השר בנט.

העיתון מקדיש עמוד שלם פלוס מאמר הסבר בו הוא משבח את הסיור המוצלח ואת הרוח החיובית הנושבת כעת מלשכת השר כלפי החינוך החרדי.

"יתד נאמן" מצטט בהרחבה את דבריו של השר בנט על שינוי המדיניות ופתיחת דף חדש מול הציבור החרדי ואף מביאים ציטוט מיוחד בו נשמע השר מסביר עד כמה לימוד הגמרא נחוץ. "אין כמו ראש של לימוד גמרא, זהו ניתוח לעומק. בכל המקומות שהייתי לא נתקלתי בעומק כמו של לימוד גמרא", מצטט העיתון הליטאי את התפעלותו של השר בנט מהחינוך החרדי.

במאמר המשולב בכתבה נכתב כי בעוד בקדנציה הקודמת נשבה רוחו של השר שי פירון שניסה לפגוע ולקפח את התקציבים כמו גם לשבור את העצמאות החרדית הרי שאמש הכריז השר בנט על פתיחת דף חדש. "מגיע לחרדים שויון זכויות מלא. פותחים עם החרדים דף חדש", מביא העיתון את דברי בנט ומוסיף כי "הדברים נאמרו גם לאוזנו של מנהל המחוז החרדי שלא רק שמע אלא האזין".

לדברי גורמים הבקיאים בנעשה ב"יהדות התורה" הבדלי הגירסאות בין יחס העיתונים לסיור מלמדים גם על הבדלי גישות בנוגע ליחס כלפי המחוז החרדי.

בעוד בציבור הליטאי וב"יתד נאמן" בוחרים כבר עתה לתת צ'אנס ואמון מחודש בשר ובמנהל המחוז החדש ואף לשתף עמו פעולה (זאת למרות הקריאות להמשך החרם), הרי שבעיתון "המודיע" נצמדים להוראתם של גדולי ישראל שלא לשתף פעולה (עדיין) עם המחוז החרדי. באגודת ישראל מבהירים כי המדיניות לא השתנתה ובאם מועצת גדולי התורה תתכנס לדון בעניין ותשנה את דעתה הרי שתתקבל ההכרעה להכיר במחוז החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר