סכסוך בין צה"ל לשב"ס: מחבלים ישוחררו?

בשב"ס מסרבים לקלוט מחבלים שעצרו בצה"ל, בשל הפסקת העברת חיילים לשמירה בבתי המעצר. בדיון על מעצר מחבלת, הורתה השופטת לקלוט אותה, אחרת היא תשוחרר (חדשות בארץ)

מחבלים המוחזקים בידי שב"ס, ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

שב"ס וצה"ל הסתכסכו והמחבלים עלולים להשתחרר: בשל סכסוך בין צה"ל לשירות בתי הסוהר, מסרב השב"ס לקלוט מחבלים שצה"ל עצר, וכך כמעט השתחררו מחבלים.

הסכסוך נובע מכך שלפני כעשור הועברו בתי המעצר של האסירים הביטחוניים לידי השב"ס, ובשל כך צה"ל הקצה מאות חיילי חובה ששומרים ומתפעלים אותם. אלא שעם השנים קוצצו מספר החיילים וכעת על רקע גל הטרור ומעצר מאות מחבלים בשב"ס מתקשים לתפעל את בתי המעצר.

בשבוע האחרון נעצרו בירושלים שתי מחבלות בירושלים שניסו לבצע פיגוע דקירה. באחד המקרים מדובר במחבלת בת 40 שנתפסה עם סכין, היא נעצרה אך השב"ס סירב לקלוט אותה והיא נשארה בתחנת המעצר.

במהלך הדיון אמרה שופטת בית המשפט השלום ג'ויה סקפה שפירא: "עניין זה הובא לפתחו של בית המשפט בדיון שהתקיים במסגרת בקשה להארכת מעצר של קטין וביקשתי התייחסות של מפקד בית המעצר, אשר התקבלה ומתארת החלטה גורפת של שירות בתי הסוהר לא לקלוט חשודים בעבירות ביטחון בגירים וקטינים, אלא בנסיבות מסוימות אשר אינן מתקיימות במקרה זה.

היא מתחה ביקורת על שב"ס וכתבה: "מדובר בהחלטה שקשה להבין את סבירותה ואת עניינות השיקולים העומדים בבסיסה. יש פער בין מקרה שבו כבר הופרו זכויותיה של המשיבה והפגם תוקן, לבין מקרה שבו בית המשפט מבקש להורות על הארכת מעצר".

השופטת הורתה לשב"ס לקלוט את המחבלת, ואיימה כי אם לא היא תשוחרר.

משב"ס נמסר בתגובה: "שירות בתי הסוהר הפסיק שלשום את קליטת העצורים בעבירות ביטחון שאינם במסגרת חקירה של גורמי הביטחון. לאחר בירור פרטני, העצורה הנדונה תיקלט בבית הסוהר".

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל מעריך ומוקיר את פעילות שב"ס. מטבע הדברים לא נתייחס לשיח פנימי בין הארגונים. נדגיש כי ביטחון ישראל ניצב מעל לכל מחלוקת בין הארגונים".

גורם צבאי מסר ל-ynet כי "צוות המל"ל גיבש המלצות בנושא והדרג המדיני צפוי לדון בהן בימים הקרובים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר