בגמר תחרות קרן פרלוב: סרט על בית כנסת של בוגרת 'פרוג'

הסרט הדוקומנטרי "הקונכיה" שמביא את סיפורו המרתק של בית הכנסת היכל יהודה בת"א, עלה לגמר בתחרות של קרן פרלוב, שבה השתתפו כמאה סרטים מכל הארץ, הסרט הוא של אפרת גולדנברג, בוגרת המכללה הדתית 'פרוג' בבני ברק (תרבות)

בית הכנסת היכל יהודה, שעליו נסוב הסרט (צילום: יח"צ)

הסרט הדוקומנטרי "הקונכיה" שמביא את סיפורו המרתק של בית הכנסת היכל יהודה בת"א, עלה לגמר בתחרות של קרן פרלוב, שבה השתתפו כמאה סרטים מכל הארץ, הסרט הוא של אפרת גולדנברג, בוגרת המכללה הדתית 'פרוג' בבני ברק

בסרט מובא סיפורו של בית הכנסת 'היכל יהודה' במרכז תל אביב, הידוע כ'קונכיה' – מיום הקמתו בשנות ה-1970, שם זכה לקהל מתפללים גדול, ועד היום, בו הוא עומד כמעט ריק ממתפללים.

תחרות קרן פרלוב ליצירה דוקומנטרית צעירה מתקיימת זו השנה השלוש עשרה. לזכרו של הבמאי, דוד פרלוב, ושלב הגמר של תחרות קרן פרלוב ליצירה דוקומנטרית יתקיים במרכזו של אירוע ההוקרה השנתי לזכרו.

השנה נמנים בחבר השופטים הבמאי תום שובל, עיתונאית "הארץ" רוית הכט, נציג קרן יהושע רבינוביץ לאמנויות פיני שץ, מנהלת דוקו ואקטואליה של שידורי קשת עדי גרתי, והעורכת והמפיקה, בתו של דוד, יעל פרלוב.

כמאה הצעות נשלחו השנה לתחרות מ- 17 בתי ספר מקצועיים ואקדמיים לקולנוע ואמנות, מתוכם נבחרו 5 הצעות שעלו לשלב הגמר ובהן כאמור סרט "הקונכיה" של אפרת גולדנברג.

גולדנברג היא בוגרת מסלול עריכת וידאו והפקת סרטים ב''פרוג'. המועבר ע"י מרצים בעלי מקצוע מובילים מתחום העריכה והפוסט פרודקשן, בתעשיית הסרטים והטלויזיה הישראלית ומרצים בעלי שם בתחום לימודי קולנוע וטלויזיה

המסלול מיועד למתחילים ולמתקדמים בעלי רקע או כישרון לתחום האנימציה והעריכה, הסטודנטים לומדים תוך התמקדות בפיתוח היכולת הטכנית והדגשת קו וביטוי אישי.

הלימודים מתקיימים בחדר עריכה מקצועי המותאם לתחום זה, ובכיתת סטודיו המאובזרת בציוד צילום מתקדם, וכן בחדרי ההרצאות בבית 'פרוג'.

המכללה הדתית 'פרוג' שמה לעצמה כמטרה להכשיר מפיקי ועורכי וידאו שיוכלו להשתלב בשוק התעסוקה בהפקות קולנועיות, סרטי תדמית, סרטים תיעודיים, אירועים ועוד.

מסלול לימודי עריכת וידאו, כולל בתוכו לימודי בימוי, לימודי תסריטאות וקולנוע ומקיף את כל תחום עריכת וידאו והפקת הסרטים, המסלול פורץ דרך בציבור החרדי והדתי בלימודי מקצועות הוידאו, קולנוע והטלויזיה.

מנכ"ל מכללת 'פרוג' חיים דיקמן בירך על ההישג ואמר: "כבוד גדול למכללת 'פרוג' שסרטה של בוגרת המכללה עלתה לגמר בתחרות היוקרתית. זה רק מוכיח את המקצועיות הרבה של בוגרי המכללה שמקבלים את מיטב הכלים המקצועיים בתחום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר