בגלל הודעות בפייסבוק

חסידת חב"ד ביטלה שידוך ותשלם 75,000 שקל לחתן

חסידת חב"ד בחרה לבטל שידוך במפתיע, השופטת חייבה אותה בפיצויים לחתן, לאחר שקבעה כי בניגוד לטענותיה היא רצתה להתחתן איתו וזאת על סמך הודעות ששלחה בפייסבוק (חדשות)

אילוסטרציה (צילום: Matanya Tausig - פלאש90)

ביטלה שידוך ותפצה את החתן: בית משפט השלום בירושלים פסק הבוקר כי כלה, חסידת חב"ד שביטלה שידוך לפני מספר שנים, תפצה את החתן בסכום כולל של 75,000 שקלים הכוללים בתוכם עוגמת נפש, נזקים שנגרמו לחתן והוצאות משפט. זאת לאחר שהשופטת מרים אלקלסי קבעה כי הכלה נהגה שלא כדין בביטול השידוך ובהתנהגות שלאחר מכן.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט סיפר החתן החרדי, כי מספר חודשים לאחר שהשתדך והתארס לחסידת חב"ד, הודיעה הכלה במפתיע כי היא מבטלת את השידוך, זאת לאחר שכבר שילם עשרות אלפי שקלים להוצאות החתונה כמו גם לריהוט הבית בו תכננו הזוג לגור.

בפסק הדין כתבה השופטת כי "הנתבעת בתצהירה ניסתה לתרץ את ביטול החתונה בשל גילוי אלימות מילולית ואפילו פיזית, שחוותה מצדו, אולם לא הביאה בדל של ראיה לכך, וכאמור התכתובות בין הצדדים, מלמדות אחרת. הטענה כי לא נחקרה על כך בתצהירה ולכן יש לקבל דבריה אינה נכונה, ובכל מקרה, נטל השכנוע בביצוען של עבירות פליליות הוא כבד ביותר, גם כשמדובר במשפט אזרחי".

השופטת הוסיפה: "תצהיר הנתבעת ברובו שקרי ולא מהימן, הוא אינו עולה בקנה אחד עם הודעות הפייסבוק בין הצדדים, עם עדויות שנשמעו מפי מדריכת הכלות וידיד של התובע שניסה לפשר ביניהם, שתיקתם הרועמת של הוריה אף היא אומרת דרשני. נראה כי כל שניסתה הנתבעת לעשות מרגע שגמלה בה ההחלטה שלא להינשא לתובע, הוא לחפש הצדקה שתאפשר לה להתחמק מאחריות להוצאות שהוציא התובע בגין החתונה". בהמשך הדברים אף כינתה השופטת את הנתבעת "פוחזת קלת דעת".

בין הדברים כתבה השופטת כי למרות שהנתבעת ניסתה להוכיחה כביכול לא התכוונה ולא הודיעה על רצונה להתחתן מעשיה מלמדים אחרת, כשהיא מסתמכת על הודעות ששלחה הכלה לחתן, בהם היא מכנה אותו "חתן שלי" ומשבחת אותו.

בעקבות הדברים כתבה השופטת כי "אני קובעת באופן שלא משתמע לשתי פנים כי הנתבעת חזרה בה מהבטחתה להינשא לתובע, מבלי שהוכח כי לתובע היה יד בדבר או כי יש להשית עליו אשם כזה או אחר. אין אוכפים על אדם להינשא אולם הפרת הבטחת נישואין כמוה כהפרת חוזה מחייב המקנה עילת תביעה כנגד המפר. הנפגע רשאי לתבוע השבה, פיצוי בגין נזקים ממוניים ולא ממוניים שנגרמו לו בעקבות אותה הפרת הבטחה להינשא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר