אושר בטרומית

לא ינקטו הליכי הוצאה לפועל לפני מועדי ישראל

מליאת הכנסת אישרה בצהריים בקריאה טרומית, ברוב של 44 תומכים ונמנע אחד, את הצעת חוק אי נקיטת הליכים לפני מועדי ישראל של חבר הכנסת ישראל אייכלר וח"כים נוספים (פוליטי, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מליאת הכנסת (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

מליאת הכנסת אישרה בצהריים (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק אי נקיטת הליכים לפני מועדי ישראל של חבר הכנסת ישראל אייכלר וקבוצת חברי כנסת נוספים.

בהצעת החוק מוצע לקבוע, כי "לא יינקטו נגד חייב הליכי גבייה בהוצאה לפועל או הליכים לגביית מס, בין היתר על ידי פקיד גבייה או גובה מס, בשלושת הימים שלפני מועדי ישראל".

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מטרת הסנקציות נגד חייבים אינו לחנך את הציבור למוסר תשלומים. מי שיש לו לשלם משלם. רוב החייבים אין להם מהיכן לשלם ומסתבכים. לכן מטרת ההוצאה לפועל היא לכפות את החייב, במטרה להוציא ממנו את כספי הזכאי.

"אבל כאשר עושים זאת בערבי חגים ומועדים, הפגיעה היא בלתי מידתית. מאחר והחייב לא יספיק לגייס את סכום החוב באותם ימי חג ומועד. לכן מוצע למנוע הליכי הוצאה לפועל בשלושת הימים שלפני מועדי ישראל".

ח"כ אייכלר אמר בדיון במליאת הכנסץת כי "אין מקריות בעולם. רק אתמול היה דיון בוועדה לפניות ציבור, שבן שחייב כסף גר אצל הוריו, ובאו מעקלים ועיקלו את המיטלטלין של ההורים שהם בכלל לא חייבים. בדיור גילינו שלא ההוצאה לפועל באים לקחת את המיטלטלין אלא חברות פרטיות שנמדדות לפי ההתחלה שלהם. כך זה מתנהל כמו שוק אפור והמעקלים עושים את זה בברוטליות.

"לגבי הערות שקיבלתי מהח"כים הערביים, אני מעוניין שהחוק יחול על המוסלמים לפי החגים שלהם".

44 חברי כנסת תמכו בהצעה בקריאה טרומית, לא היו מתנגדים מתנגדים ורק ח"כ אחד נמנע אחד. הצעת החוק תעבור לוועדת העבודה והרווחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר