"העסקה פוגענית"

נפתלי ניצח את נתניהו: יפוצה ב-155 אלף שקל

בית הדין לעבודה קיבל את תביעתו של מני נפתלי נגד שרה נתניהו ועזרא סיידוף וקבע כי שרה נתניהו התעמרה בעובדיה ב"העסקה פוגענית". נפתלי יפוצה ב-155 אלף שקל על חשבון המדינה (בארץ)

(צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

תבוסה לנתניהו: אחרי משפט ארוך ומתוקשר ורווי השמצות, בית הדין לעבודה קיבל היום (חמישי) את תביעתו של אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה מני נפתלי, נגד אשת ראש הממשלה שרה נתניהו וסמנכ"ל משרד רה"מ עזרא סיידוף והוא יפוצה ב-155 אלף שקל.

בית הדין קיבל את הטענות של נפתלי על ההתעמרות של הגב' נתניהו בעובדיה וקבע: "נשמעו עדויות רבות המצביעות על כך שבמעון שררו תנאי העסקה פוגעניים בגין התנהגותה של גב' נתניהו ויחסה אל העובדים. אלה כללו דרישות מוגזמות, העלבות, השפלות והתפרצויות זעם. כמו כן נדרשו העובדים לעבוד שעות רבות וחריגות. בשל כל אלה תחלופת העובדים במעון ראש הממשלה הייתה גבוהה, ושרר בה מחסור כרוני בכוח אדם. היותו של המעון סביבת עבודה ייחודית ומורכבת אינה מצדיקה העסקה פוגענית."

"חומר הראיות שהוצג לפני בבית הדין מצביע על העסקה פוגענית חמורה, המצדיקה פיצוי בשיעור גבוה. ואולם מאחר שהחוק למניעת התעמרות בעבודה עבר בקריאה טרומית בלבד, נפסק הפיצוי בסך של 80,000 שקל בגין עגמת נפש."

בנוסף יקבל נפתלי פיצוי בסך 75,000 שקל לאחר שהוטעה על ידי עזרא סיידוף כי יקבל תקן קבוע במעון ראש הממשלה.

אלא שאת הפיצויים לא תשלם נתניהו מכיסה, "שכן על המדינה כמעסיק מוטלת החובה לדאוג לרווחתם של העובדים, ולספק להם סביבת עבודה השומרת על כבודם כאדם וכעובד, ומאפשרת ביצוע העבודה באווירה רגועה, ונטולת התעמרויות."

יחד עם זאת, בית הדין דחה את התביעה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בגין לשון הרע בדברים שאמר בראיון לחדשות 2. בית הדין קבע: "התביעה לפיצוי בגין הפרת חוק איסור לשון הרע, נגד ראש הממשלה, מר נתניהו, בשל דברים שאמר בראיון לערוץ 2 נדחתה, משום שהדברים שנאמרו היו כלליים ולא התייחסו דווקא אל התובע."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר