"תמצאו נחמה בתורה"

צפו: הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף מנחם את היתומים הקטנים

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף ניחם את ילדיו הקטנים של הרב רפאל כהן שהלך לעולמו בטרם עת לאחר מחלה קשה. "תמצאו נחמה בדבר אחד, בתורה. תקבל על עצמך לסיים מסכתות" ביקש מהבן הבכור של המנוח. בלעדי (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

תיעוד דומע: הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף, הגיע הצהריים (רביעי) לנחם את בני משפחתו של הרב רפאל כהן ז"ל - בנו של ראש ישיבת 'יקירי ירושלים' הגאון רבי יהודה כהן - שנפטר השבוע לאחר שסבל בשנתיים האחרונות ממחלה קשה.

לידי "כיכר השבת" הגיע תיעוד מהניחום של הגר"י יוסף ךילדים הקטנים שנותרו יתומים לאחר פטירת אביהם בטרם עת. הראשל"צ אמר לילדים ולסב הגר"י כהן: "אין ספק שלמעלה בשמיים שכרו גדול, הקים עולה של תורה, החזיק מקום של תורה. המשפחה היקרה, האבא הגדול, הקב"ה ייתן לו כוח ובריאות. האחים המבורכים, והבנים היקרים בני תורה".

הגר"י יוסף פנה לבנו הבכור של המנוח: "אפשר למצוא נחמה בדבר אחד, תקבל על עצמך לסיים מסכתות, כבר עכשיו אחרי ה'שבעה' תסיים מסכת. ב'שלושים', ב'שנה' תסיים כמה מסכתות, בלי התורה אדם נכנס לדיכאון, נכנס לעצב, זה משבר ודבר לא קל, אדם צעיר, אבל התורה מרגיעה את האדם".

"הבנים היקרים" פנה שוב הראשל"צ ליתומים: "תמצאו נחמה בתורה, תקבל על עצמך להתחזק יותר ויותר, אביך שבשמיים יעלה מדרגה לדרגה. כל מסכת שאתה לומד, כל דף שאתה לומד, בשמיים למעלה יהיה לו נחת רוח".

הרב הוסיף: "אתם עושים משהו בשביל האבא? לסיים מסכת, אתה עושה בשבילו לעילוי נשמה? הוא יעשה בשבילך, הוא יעמוד ויתפלל עליך מלמעלה, תעשה מכאן הוא יעשה מלמעלה".

בהמשך סיפר הרב יוסף על האהבה הגדולה של אביו - מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל לגאון רבי יהודה כהן: "ראיתי איך שמרן קם מהכיסא ונישק את הרב יהודה, כמה אהב אותו, הוא ידע שעשרות אלפים של תלמידי חכמים יצאו מתחת ידו".

הרב פנה שוב ליתומים: "תלכו בדרך של הסבא הגדול, לדעת ש"ס, לדעת פוסקים, בזה תמצאו נחמה. רק בדבר הזה, אם לא - תהיה לכם עצבות. התורה מרגיעה את האדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר