צפו בווידאו

גפני לנתניהו: "אני בעד קידום התהליך המדיני; אתה לא יכול לריב עם ארצות הברית"

יו"ר דגל התורה חבר הכנסת משה גפני קרא לנתניהו להניע את התהליך המדיני, אך בזהירות ו"לא להיגרר לקיצוניות משני הצדדים". ומה היה כתוב ב-SMS שגפני קיבל מאישה חרדית? (חדשות, וידאו)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: יונתן זינדל, פלאש 90. וידאו: ערוץ הכנסת)

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני נאם הערב (רביעי) במליאת הכנסת במסגרת דיון '40 חתימות' בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו, וקרא לו שלא להיגרר אחרי הקיצונים. גפני חזר ותקף גם בנאומו זה את אפליית החרדים בישראל.

גפני פתח את נאומו: "אדוני ראש הממשלה, חברי הכנסת, אני בעד קידום התהליך המדיני, עם כל הזעם שיש על המחבלים...". ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) העיר לו בחיוך: "התגעגענו אליך, גפני. התגעגענו אליך".

גפני המשיך: "אתה נמצא כאן בנושא של 40 חתימות ואתה צריך להקשיב לחברי הכנסת. אדוני ראש הממשלה, אני רוצה לבקש ממך, אני אתך בקואליציה, אני רוצה לבקש ממך, אל תתפתה לסיסמאות של הקיצוניים, תנהל במתינות את המדיניות ללא אמירות, לא של שלוש אגרות של יהושע בן נון – אני יכול להביא את שלוש השבועות שהשביע הקדוש ברוך הוא את ישראל".

"תנהל את זה באופן מתון. יש בעיה, אתה לא יכול לריב לא עם ארצות הברית, לא עם אירופה, לא עם כל העולם, תתנהל כמו שאתה מתנהל, אל תלך לא לקיצוניות הזו ולא לקיצוניות הזאת. אבל מכיוון שנאמר פה קודם שתי מדינות לשני עמים, אני לא מקבל את הסיסמה, צריך לנהל משא ומתן זהיר".

בשלב הזה עבר גפני לדבר על אפליית החרדים: "אני רוצה להגיד לך אדוני ראש הממשלה, היה דיון בוועדת הכספים. הממשלה הקודמת, כשיאיר לפיד היה שר האוצר, עשתה נבחרת דירקטורים ושמה שמה מדינה אחת – אני לא רוצה להגדיר את ההגדרות האלה – מדינה אחת לאותם נבחרים, שמייצגים חלק קטן באוכלוסייה, ונבחרת גדולה גדולה שמייצגת את כל המגזרים שנראית כמו עם אחר".

"אדוני ראש הממשלה" פנה גפני לנתניהו: "אני רוצה להקריא לך אס.אם.אס שאני קיבלתי מאישה חרדית, שהיא מחזקת את ידיי. היא כותבת בקשר לנבחרת הדירקטורים: לפני שנה ניסיתי להיכנס לנבחרת. למרות כל הניסיון שלי – אני מכיר את האישה הזאת, היא גם חותמת בשמה – בכהונה בעבר בחברות ממשלתיות, ברשות הנמלים, כהונה של יושב ראש בחברה ציבורית ודירקטורית בתאגידי מים ובחברות ציבוריות נוספות, רואת חשבון מעל 35 שנה, סמנכ"לית כספים בחברה שמגייסת מעל חצי מיליארד שקל בשנה, לא הצלחתי לעבור את הרף. אגב, שמעתי זאת מנשים נוספות החברות איתי באיגוד נשים דירקטוריות עולמי, גם הן בעלות ניסיון, לא עברו את הרף".

לדבריו: "אין אישה חרדית בנבחרת הדירקטורים הזאת, שנעשתה בקדנציה הקודמת. אני הצטרפתי לקואליציה הזאת כדי לשנות את מה שעשתה הממשלה הקודמת. לא יהיו פה שתי מדינות לשני עמים, אנחנו עם אחד, מדינה אחת ובנבחרת הדירקטורים, אם יש מושג כזה, צריכים להיות אתיופים, צריכים להיות חרדים, צריכים להיות מהפריפריה, צריכים להיות ספרדים וצריכים להיות אשכנזים. לא יכול להיות צבע אחד, מין אחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר