הפיגוע ברמלה

אישום נגד המחבלות בנות ה-14: במקום ללכת לבית הספר - תכננו להיות שהידיות

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד שתי המחבלות בנות ה-14 שביצעו את פיגוע הדקירה ברמלה. על פי האישום על רקע גל הטרור והפיגוע בשער שכם הן רצו להיות שהידיות ולדקור חייל (חדשות)

הסכינים בתיקי בית הספר (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

הפרקליטות הגישה הבוקר (חמישי) לביהמ"ש המחוזי לנוער בלוד, כתב אישום נגד שתי המחבלות בנות ה-14 שביצעו את פיגוע הדקירה ברמלה. הם מואשמות בניסיון רצח, קשירת קשר לביצוע פשע והחזקת סכין.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רעות אבירי, כחודש ימים לפני האירוע, שוחחו המחבלות על גל הטרור ותכננו להפוך להיות "שאהידות" ולהיהרג כחלק ממלחמה למען הדת, בדרך של ביצוע פיגוע דקירה כלפי יהודים במטרה לרוצחם.

ביום 3.2.16, בעקבות אירוע דקירה במהלכו נורו ונהרגו שלושה מחבלים בשער שכם בירושלים ובשל גל הטרור, קבעו המחבלות להיפגש למחרת כשהן מצוידות בסכיני מטבח כדי לבצע פיגוע דקירה.

למחרת, ביום 4.2.16 שאלה אחת המחבלות את חברתה האם היא מעוניינת לבצע את פיגוע הדקירה כמתוכנן, וזו הציעה כי ילכו קודם לבית הספר ובצהריים יבצעו את פיגוע הדקירה. ואולם, המחבלת שיכנעה אותה כי יבצעו את פיגוע הדקירה בשעות הבוקר במקום ההליכה לבית הספר.

לפיכך הצטיידו הקטינות בסכיני מטבח אשר נטלה כל אחת ממטבח ביתה, והסתירו את הסכינים בתיקי בית הספר שנשאו עמן. המחבלות צפו לעבר הקניון בתחנה המרכזית בקריית הממשלה ברמלה, והלכו לעברו במטרה לבצע את פיגוע הדקירה 3 פעמים, אך בכל פעם שבו על עקבותיהן כיוון שבמקום נכחו אזרחים ולא חיילי צה"ל.

משלא ראו הנאשמות חיילים במקום, החליטו לבצע את פיגוע הדקירה כלפי המאבטח שעמד בכניסה לקניון. השתיים ניגשו לעבר עמדת הבידוק, ולאחר בקשת המאבטח לערוך בדיקה ביטחונית ולבדוק את תיקי בית הספר שלהן שלפו את הסכינים מתיקיהן והחלו לדקור אותו במטרה לרוצחו, ותוך שהן קוראות קריאות "אללה", ואחת הנאשמות צועקת "מוות לכם".

כתוצאה מהמאבק נפל המאבטח על הרצפה ובעודו מנסה להתגונן המשיכה אחת הקטינות לדקור אותו עד שהשתיים נוטרלו על ידי חייל צה"ל ומאבטח נוסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר