הסערה הבאה בספרא?

יצחק פינדרוס נגד סגירת גן סאקר בפסח: "רעיון הזוי"

חבר המועצה הירושלמי יצחק פינדרוס יוצא נגד כוונת העירייה לסגור את גן סאקר בחול המועד פסח בכדי לקיים פסטיבל, שלא מתאים לציבור החרדי, בתשלום. "מישהו לא מבין איפה הוא חי" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

הסערה הבא בכיכר ספרא? בחודש האחרון פנה חבר מועצת עיריית ירושלים יצחק פינדרוס, במכתב חריף אל הנהלת העירייה בעקבות העובדה שבמהלך חג הפסח מתוכנן פסטיבל המוני בגן סאקר מה שיגרום לקושי לציבור הרחב לצד בעיות קשות של צניעות.

במכתב אותו שיגר פינדרוס לזאב גולדנברג, מנהל אגף שפ"ע כותב חבר מועצת העיר: "הגיעה ללשכתי הידיעה על פסטיבל שמתוכנן לימי חול המועד פסח בגן סאקר. כפי שהבנתי, מדובר באירוע שייערך על רוב שטחו של הגן והכניסה אליו תתאפשר רק בתשלום. על פי התכנית, רק חלקים קטנים בשולי הגן יישארו פתוחים לציבור הרחב.

"לדעתי, העיתוי שנבחר לקיום הפסטיבל אינו מתאים. חול המועד הוא זמן שמשפחות רבות יוצאות בו אל הפארקים, וסגירת שטח ניכר באחד המקומות המרכזיים ביותר בירושלים יגרום עוול לציבור. אבקשך לבחון את הדברים בהיבט של תועלת הציבור ולהימנע ממתן אישור לעריכת פסטיבל זה בחול המועד פסח".

מנהל אגף תרבות ואומניות בעירייה, יורם ברוורמן הגיב לפינדרוס כי אכן מתוכנן בחול המועד פסח הקרוב פסטיבל בגן סאקר. לדבריו "מדובר בפסטיבל המציג המצאות וחדשנות טכנולוגית מהשורה הראשונה ממדינות שונות בעולם לצד הקדמה הטכנולוגית של ישראל עם דגש לחברות הירושלמיות. זהו פסטיבל הפונה לכל הגילאים ולכל המגזרים והוא יוצא דופן. אנו צופים לעשרות אלפים מתושבי העיר שינהרו לפסטיבל.

"העיתוי שנבחר הוא העיתוי בו משפחות רבות מבקשות לצאת לבילוי וזה מענה מיוחד והולם לצורך הנ"ל. יחד עם זאת משפחות שיבקשו לבלות סתם כך הפארקים של ירושלים יוכלו לעשות זאת בחלקים מגן סאקר כגון 4 דונם בחלק הדרומי ו- 5 דונם בצפוני ובכל אזור מגרשי המשחקים של גן סאקר שהם מחוץ לאירוע.

"כמו כן יעמדו לרשותם פארקים רבים שהושקעו בהם עשרות מיליוני שקלים בדיוק לצורך בילוי מסוג זה ובכלל זה: גן העצמאות כולו , מרחבים עצומים לאורך פארק ירושלים , פארק הצבאים , גן בלומפילד , גן הוורדים , יער ירושלים , עמק לבן ועוד ועוד.

הוא הוסיף כי "תועלת הציבור היא לאפשר גם וגם ולא לבטל את אחד הפסטיבלים הכי מיוחדים שנראו בעיר , וכפי שציינתי פסטיבל שפונה לכלל הציבור".

לאור זאת, שיגר הבוקר פינדרוס מייל לחברי המועצה וביקש שיעזרו לו בנושא: "מצורף התכתבות שלי עם מנהל אגף שפע ומנהל אגף תרבות על הרעיון המוזר לסגור את הפארק העמוס ביותר, בימים העמוסים ביותר עבור אירוע בתשלום.

"האירוע לא מתאים לחלק נכבד מהמשפחות בירושלים ולאורחים התארחים בירושלים מכל העולם בחג הפסח. על אף נסיוני להסביר את חוסר ההיגיון מתברר לי הבוקר שהכל ממשיך כולל ישיבות עם שפ"ע לקידום הרעיון המוזר .

"אבקש את סיועכם בעצירת סגירת הפארק למשפחות בתשלום והשארת המתחם הציבורי לציבור הרחב בחג ללא תשלום וללא אירועים מיותרים. אולי בכוחות משותפים נצליח להסביר את ההיגיון הפשוט".

בשיחה עם "כיכר השבת", אמר פינדרוס: "מדובר ברעיון הזוי שלא מתאים לא לזמן ולא לעיר ולא למקום, לעשות בפסח בפארק הצפוף ביותר כשכל העם היהודי מכל העולם עולה לרגל לירושלים .לסגור את רוב הפארק לכניסה בתשלום ועם אוכל בפסח מישהו פה לא מבין איפה הוא חי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר