בגלל ח"כ יעקב מרגי: משבר בין ישראל לאוקראינה?

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ יעקב מרגי ביקר בחצי האי קרים, האי שסופח על ידי רוסיה מאוקראינה ב-2014 ונועד עם מושל המחוז. באוקראינה רואים בכך הכרה רשמית בקרים (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ יעקב מרגי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

האם יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי, יגרום לתקרית דיפלומטית בין ישראל לאוקראינה? יתכן שכן. בכלי התקשורת ברוסיה מדווחים בהרחבה על ביקורו של יו"ר ועדת החינוך יעקב מרגי בחצי האי קרים, האי שסופח על ידי רוסיה מאוקראינה ב-2014.

בסוכנות הידיעות "ריא נובוסטי" דווח שמרגי נפגש עם מושל מחוז קרים, המושל שהתמנה על ידי רוסיה, סרגיי אקסיונוב. על פי הדיווח: "מרגי התרשם כי החיים בחצי האי מתנהלים כסדרם והתושבים חשים ביטחון ורווחה".

מלשכתו של המושל נמסר לכלי התקשורת המקומיים: "נערכה פגישת עבודה בין ראשי קרים לבין יו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ יעקב מרגי".

מרגי צוטט כי הוא "מרגיש נחת אחרי הביקור הזה. אני רואה תושבים שמסתובבים בחנויות וניתן להבחין בכך שהם מרגישים בנוח. הקהילה היהודית חשה נוחות והדבר מצביע על האווירה הכללית במקום".

בעיתון 'הארץ' דווח כי בכירים במשרד החוץ טוענים כי הביקור לא תואם אתם. עם זאת הביקור של מרגי אושר על ידי ועדת האתיקה של הכנסת. יצוין כי על פי החוק האוקראיני חל איסור לקיים פגישות עם הממשלה באי קרים ולכן הם רואים בביקור של מרגי כהכרה רשמית בממשל בקרים, מה שלא נעשה עד היום.

אסניקוב עצמו אמר לעיתונאים: "למרות הקשיים, ביקורו של מרגי מראה שהצלחנו לשבור את מצור המידע שהוטל עלינו, אני בטוח כעת שקולנו נשמע ושאנחנו לא לבד. תודה ליעקב מרגי, שהגיע לכאן חרף מה שאנשים חושבים - שקרים היא מקום מסוכן לחברי פרלמנט ולאנשי עסקים. אני בטוח שהוא ישוב לישראל ויספר לבני ארצו שקרים שבה למולדתה על פי רצון בני עמה".

דובר הכנסת יותר יקיר מסר בתגובה ל'הארץ': "לא מדובר בנסיעה מטעם הכנסת, והכנסת לא היתה קשורה לארגון הנסיעה. חברי הכנסת נוסעים לנסיעות עבודה בהזמנת גופים שונים, וועדת האתיקה מוודאת רק כי לא מדובר בגורמים עסקיים. במקרה זה, ח"כ מרגי הציג הזמנה מרב העיר סבסטופול ברוסיה, הרב בנימין וולף, והוא ציין כי הקהילה היהודית בעיר מעוניינת להזמין את הח"כ ולממן את הביקור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר