20 חודשי מאסר לרופא ערבי שהעביר כספים לחמאס

בית המשפט בנצרת גזר 20 חודשי מאסר על רופא ערבי, שהעביר כספים מחלפן כספים בעזה לאנשי החמאס בגדה, בנוסף נהג להסיע שב"חים בתמורה לכסף וזאת ממניעים כלכליים (חדשות, משפט)

(צילום: Emad Nassar - פלאש90)

בית המשפט המחוזי בנצרת גזר היום 20 חודשי מאסר על רופא ערבי, שהעביר כספים לחמאס ופלסטינים שוהים בלתי חוקיים.

הנאשם הוא ד"ר מאלכ ג'מיל חטיב, בן 32, תושב כפר כנא, שהורשע כי העביר כספים מחלפן בעזה המכונה "אבו פארוק" לפעילי החמאס בגדה. על כל העברה כזאת קיבל 1000 שקל.

בנוסף הורשע כי הסיע פלסטינים שוהים בלתי חוקיים, כאשר על כל נסיעה קיבל 200 שקל מכל נוסע.

הוא נעצר בעבר והוזהר שלא להמשיך בכך, אך בחר להמשיך. לפי תסקיר שירות המבחן הוא עשה זאת ממניעים כלכליים ולא אידאולוגים או לאומניים.

השופטים אסתר הלמן, דני צרפתי ואשר קולה קבעו כי הוא עבר עבירות ביטחון בעלות "פוטנציאל לפגוע בביטחון המדינה ובאזרחיה הינו רב".

כאמור השופטים גזרו עליו 20 חודשי מאסר בפועל ונימקו זאת: "הנאשם אמנם לא פעל על רקע אידיאולוגי, אולם הוזהר על ידי השב"כ לגבי המשמעות הפלילית של העברת כספים לשטחים. לאחר האזהרה, שב והעביר כספים, לכן שהיה מודע לסכנה. ברי אפוא שקיימת במעשיו פגיעה בביטחון המדינה ובפרט במציאות הביטחונית של ימינו".

"במצב הביטחוני שבו נמצאת מדינת ישראל, אין מנוס מלראות בחומרה את התנהגותו של הנאשם, הגם שסביר להניח, כי זה למד את הלקח והחרטה שהביע נראית כנה, הרי שחשוב כי יובהר לכל מי ששוקל ללכת בדרך שבה נהג הנאשם, כי הוא מסתכן בעונש מאסר משמעותי".

בנוסף למאסר השופטים גזרו עליו חצי שנת מאסר על תנאי וקנס כספי של 50 אלף שקל, בנוסף מכוניותו וסכום של 170 אלף שקל חולטו בידי המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר