טובלים ושרץ בידם

לא רק הכותל: בג"צ פותח את שערי המקוואות לגיורים רפורמים

גיור רפורמי במקוואות ציבוריים: בית המשפט העליון קיבל את עתירת התנועות הרפורמיות בישראל והורה למשרד הדתות לאפשר למתגיירים רפורמים לטבול במקוואות עם "בית דין" רפורמי (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
מקווה, ארכיון (צילום: אורי לנץ, פלאש 90)

לאחר המתווה הממשלתי שהעניק לרפרומים חלק מהמקום הקדוש ביותר לעם היהודי, כעת מקבלות התנועות הרפורמיות הכרה נוספת: פתיחת שערי המקוואות לעריכת גיורים רפורמים.

בית המשפט העליון הורה היום (חמישי) למשרד הדתות לאפשר למתגיירים רפורמים לטבול במקוואות עם "בית דין" רפורמי. בכך קיבל בית המשפט את ערעור התנועות הרפורמיות בישראל שעתרו נגד משרד הדתות והמועצה הדתית בבאר שבע.

לטענת התנועות הרפרומיות, יש לאפשר להן לערוך טקסי גיור רפורמים במקוואות עם "בית דין" משלהן. השופטים, ג'ובראן, רובינשטיין והנשיאה נאור, קיבלו את העתירה וכתבו בין היתר: "הערעור מתקבל איפוא במובן זה שהמשיבים 1 ו-2 יאפשרו למתגיירים מטעם המערערות לטבול במקוה ציבורי בבאר-שבע, לרבות נוכחות בית-דין מטעמן במהלך הטבילה".

עוד נכתב בפסק הדין: "מטבע הדברים, על פיתרון דומה להימצא במקואות ברשויות אחרות בהן מתאפשרת טבילת מתגיירים. כל אחת מן המשיבות תשלם הוצאות המערערות ושכר טרחה כולל בסך 12,000 ש"ח".

נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור כתבה: "אני מסכימה לפסק דינו של חברי המשנה לנשיאה א' רובינשטיין ולהנמקותיו. אכן, בתחילת דרכו של הליך זה סברנו כי ראוי למצוא פתרון פרגמטי שיענה על הבעיה עליה הצביעו המערערים, פתרון שייתר הכרעה שיפוטית בסוגיות שדרכן לפלג את הציבור.

"יש לעתים יתרונות רבים לפתרונות פרגמטיים במסגרתם לא בהכרח ייקוב הדין את ההר. הטבילה לגיור – היא אירוע חד פעמי בחייו של אדם, ואם היו נמצאים מקוואות במרחק נסיעה סביר – אפשר וניתן היה להסתפק בכך. על כן, אין אני רואה הכרח, במסגרת הליך זה, לקבוע מסמרות בשאלה האם יש צורך במקוואות בהם מתאפשרת טבילת מתגיירים בכל רשות ורשות.

"ואולם, לצערי, וכפי שהראה חברי בפסקה ח' לחוות דעתו, אף שהמדינה הודיעה בלא בדיקה מספקת כי יש למערערות גישה לשני מקוואות במקומות מרכזיים, התברר בסופו של דבר כי אין פתרון מעשי, הכל כפי שפירט חברי. בנסיבות אלה אין מנוס ממתן הכרעתנו, ואני מסכימה כאמור לדברי חברי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר