אותר חיידק סלמונלה במאות אלפי ביצים ששווקו בישראל

משרדי הבריאות והחקלאות פרסמו אזהרה מפני מאות אלפי ביצים ששווקו בישראל ונמצא בהם חיידק הסלמונלה. 'קוראים לא להשתמש בביצים אלו ולהימנע מאכילת ביצים לא מבושלות'(בריאות)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

משרדי הבריאות והחקלאות הוציאו הערב (חמישי) הודעה לפיה נמצאו חיידקי סלמונלה במאות אלפי ביצים ששווקו בישראל. בהודעת המשרדים נמסר: "נמצא חיידק סלמונלה בביצים הנושאות את הסימון ES עם חותם תחנת המיון לסר, קוד ES5236 תאריך לשיווק - 6/2 ותאריך במקרר (לשימוש) - 6/3".

עוד נמסר כי הביצים אינן אמורות להימצא במועד זה בחנויות וברשתות השיווק אולם, עשויות להימצא בבתי הצרכנים. המשרדים קוראים לציבור לא להשתמש בביצים אלו ומבקשים להמשיך ולהימנע מאכילת ביצים שאינן מבושלות היטב.

"משרד הבריאות ומשרד החקלאות ממשיכים בבדיקות נרחבות לאיתור סלמונלה בביצים" נמסר, "במסגרת הבדיקות המקיפות נמצא חיידק סלמונלה בביצים הנושאות את הסימון ES עם חותם תחנת המיון לסר, קוד ES5236 תאריך לשיווק - 6/2 ותאריך במקרר (לשימוש) - 6/3. הביצים אינן אמורות להימצא במועד זה בחנויות וברשתות השיווק, אולם עשויות להימצא בבתי הצרכנים".

המשרדים קוראים לציבור לא להשתמש בביצים אלו. על מנת לשמור על בריאות הציבור המשרדים מבקשים להמשיך ולהימנע מאכילת ביצים שאינן מבושלות היטב. משרד החקלאות עצר מידית את המשך ייבוא והפצת הביצים הנושאות את הסימון ES, מהמקורות שנמצאו נגועים.

כאמור, במשרדים הדגישו שוב את חשיבות כללי צריכת הביצים כבשגרה:

• חשוב לבשל ביצים באופן מלא כגון ביצה קשה (בישול מלא משמיד חיידקים).

• להימנע מאכילת ביצת עין או ביצה רכה.

• איסור על אכילת או שתיית מזון המכיל ביצים לא מבושלות.

• יש לאחסן ביצים במקרר.

• יש להקפיד על כל הכללים האמורים לעיל, במיוחד כאשר מדובר במזון עבור תינוקות, קשישים, או אנשים עם פגיעה במערכת החיסונית.

• יש לרכוש ביצים ארוזות רק ממקור ידוע בלבד ואשר מופיע עליהן שם המשווק, חותמת ותאריך תפוגה ובאריזה. להקפיד על קנייה במקומות מורשים (לא בקנייה בפתח הבית).

במשרדים פרסמו שוב את המקרא לזיהוי החותמות שעל הביצים המעיד על מקורן.

ארץ יבוא - סימון

ספרד ES

הולנד NL

איטליה IT

אוקראינה UA

טורקיה TR

על ביצים מייצור מקומי לא מופיע סימון שתי האותיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר