סוף למעשי ההרג?

רוסיה וארה"ב הסכימו על הפסקת אש בסוריה

לאחר כחמש שנים של לחימה בלתי פוסקת, ארה"ב, רוסיה ומדינות נוספות הסכימו על הפסקת אש בסוריה, החל מעוד שבוע. חשש: מעשי הרצח יימשכו מאחר וארגוני הטרור לא כלולים בהסכם (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי. "התוצאות יימדדו בשטח" (צילום: פלאש 90)

לאחר שיחות מרתוניות שנמשכו הלילה (שישי), הגיעו ארה"ב, רוסיה ומדינות נוספות להסכם הפסקת הלחימה בסוריה מעוד שבוע ועל שליחת סיוע הומניטרי באופן מיידי. עם זאת, ההסכם לא כולל את ארגוני הטרור ועל כן טרם ברור כיצד הפסקת האש תיושם בפועל בשטח.

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי אמר במסיבת עיתונאים במינכן: "הגענו להסכמה על הפסקת מעשי האיבה שמתקיימים בסוריה. הפסקה בלחימה תחול בעוד שבוע מהיום, והיא לא תקפה לגבי ארגון 'המדינה האיסלאמית', ג'בהת א-נוסרה וקבוצות טרור נוספות".

לדבריו, "התוצאות יימדדו על פי העובדות בשטח ולא על פי המילים שנכתבו הלילה על גבי נייר". שר החוץ הבריטי פיליפ המונד אמר: "הפסקת האש תצליח רק אם רוסיה תפסיק בביצוע התקיפות האוויריות שתומכות במשטר הנשיא אסד. אם ההסכם ייושם באופן מלא ונכון, הוא יהווה צעד חשוב לקראת הקלה בהרג ובסבל בסוריה".

למרות הדברים, הרוסים הבהירו כי לא יפסיקו את התקיפות האוויריות. "כוחות האוויר שלנו ימשיכו לפעול נגד אותם ארגונים", אמר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב.

כאמור, כבר כחמש שנים שהלחימה בסוריה נמשכת. אמש פורסם כי כ-470 אלף סורים נהרגו מאז פרוץ הלחימה במדינה ו-1.9 מיליון בני אדם נפצעו. ה"גרדיאן" הבריטי דיווח כי 11.5 אחוזים מאוכלוסיית סוריה נהרגו או נפצעו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר