משבר העיתונות בעולם

חצי שנה לאחר שהרגיז את החרדים: ה"אינדפנדנט" לא יודפס יותר

ה'אינדפנדנט', אחד מהעיתונים החשובים ביותר בבריטניה, לא יודפס יותר ויעבור לגרסה אינטרנטית בלבד, זאת בעקבות המשבר הקשה שעובר על העיתונות המודפסת. "העיתונות עוברת שינוי" אמר בעלי העיתון שהצליח לפני חצי שנה להרגיז את הקהילה החרדית (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
ה'אינדפנדנט' בגרסה המודפסת והאינטרנטית (צילום: שאטרסטוק)

"אינדפנדנט", אחד מהעיתונים החשובים והמוכרים ביותר בבריטניה, יחדל מלהיות מודפס מחודש מרס הקרוב, זאת לאחר שבעלי העיתון הודיע בסוף השבוע כי בכוונתו לעבור למתכונת אינטרנטית בלבד. הפסקת הדפסת העיתון הינה חלק מהמשבר הקשה שעובר על העיתונות העולמית והצניחה הגדולה במספר קוראי העיתונות המודפסת.

יבגני לבדב, הבעלים הרוסי של העיתון, אמר כי "ההחלטה הזו משמרת את המותג אינדפנדנט ומאפשרת לנו להמשיך להשקיע בתוכן ברמה גבוהה". לדבריו, "תעשיית העיתונות משתנה, והשינוי הזה מוכתב על ידי הקוראים. הם מראים לנו שהעתיד הוא דיגיטלי".

"האינדפנדנט תמיד היה עיתון פורץ דרך. יש לו מורשת גאה כעיתון הכלל ארצי העצמאי והאיכותי הראשון בבריטניה. משפחתי קנתה אותו והשקיעה בו רבות כי אנחנו מאמינים בעיתונות ברמה גבוהה". אמר לבדב.

את הצניחה במספר קוראי העיתונות המודפסת ניתן לראות בצורה בולטת במה שעבר על ה"אינדפנדנט". מעיתון שזכה לנתונים גבוהים במיוחד ו-400,000 עותקים ביום, הוא התרסק לתפוצה של עשרות אלפים בלבד. העיתון החשוב שנוסד בשנת 1986 מחזיק ב-150 עובדים, לא ברור כמה מתוכם יפוטרו בעקבות המהלך.

לפני כחצי שנה, הצליח ה"אינדפנדנט" להרגיז את הקהילה החרדית בלונדון לאחר שטען בעמוד השער שלו כי במוסדות החינוך החרדים מלמדים "לשנוא את הגויים", זאת בהתבססות על טענותיה של יוצאת בשאלה שהתראיינה לעיתון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר