בג"צ המקוואות

הקונסרבטיבים: "גפני חותר תחת הדמוקרטיה"

הקונסרבטיבים תוקפים בחריפות את הודעתו של ח"כ משה גפני כי יפעל לחקיקת חוק עוקף בג"צ בעקבות הפסיקה שמתירה גיורים של רפורמים במקוואות: "אין גבול לציניות של ח"כ גפני" (חרדים,חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני, ארכיון (צילום: פלאש 90)

בעקבות הודעתו של ח"כ משה גפני כי יגיש חוק עוקף בג"צ בעקבות פסק הדין שחייב מועצות דתיות לפתוח את שערי המקוואות הציבוריים לגיורים רפורמים וקונסרבטיבים, תוקפים בתנועה המסורתית (הקונסרבטיבים) את דבריו של ח"כ גפני.

מנכ"ל התנועה עו"ד יזהר הס אמר כי "חבר הכנסת גפני כנראה התבלבל. שכח שגם כמחוקק הוא כפוף לשלטון החוק ועליו לכבד את פסיקות בית המשפט. איומו לחוקק חוק עוקף בג"צ מהווה חתירה תחת יסודות המשטר הדמוקרטי בישראל, בדיוק אותו משטר שבזכותו הוא משמש כחבר כנסת".

"יש גם מידה של אירוניה בהודעתו של גפני שהמקוואות הציבוריים בישראל צריכים להיות כפופים לרבנות הראשית. גפני, שלא יאכל אפילו סוכרייה אם יש לה השגחה של הרבנות, מגן לפתע על מעמדה הממלכתי של הרבנות הראשית. אין גבול לציניות שלו".

ביום שישי ציינו בלשכת גפני כי בהסכם הקואליציוני שנחתם ערב הקמת הממשלה נכתב שאם תהיה הפרה של הסטטוס קוו, יש לתקן זאת. לדבריהם, "׳הסטטוס קוו מופר כעת על ידי החלטת בג"ץ ונתקן זאת באמצעות החוק".

כזכור, בית המשפט העליון הורה ביום חמישי למשרד הדתות לאפשר למתגיירים רפורמים לטבול במקוואות עם "בית דין" רפורמי. בכך קיבל בית המשפט את ערעור התנועות הרפורמיות בישראל שעתרו נגד משרד הדתות והמועצה הדתית בבאר שבע.

לטענת התנועות הרפורמיות, יש לאפשר להן לערוך טקסי גיור רפורמים במקוואות עם "בית דין" משלהן. השופטים, ג'ובראן, רובינשטיין והנשיאה נאור, קיבלו את העתירה וכתבו בין היתר: "הערעור מתקבל איפוא במובן זה שהמשיבים 1 ו-2 יאפשרו למתגיירים מטעם המערערות לטבול במקוה ציבורי בבאר-שבע, לרבות נוכחות בית-דין מטעמן במהלך הטבילה".

עוד נכתב בפסק הדין: "מטבע הדברים, על פיתרון דומה להימצא במקואות ברשויות אחרות בהן מתאפשרת טבילת מתגיירים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר