"מצביא מחונן"

הלך לעולמו אביגדור (יאנוש) בן-גל, לשעבר אלוף פיקוד הצפון

אלוף במיל' אביגדור בן-גל זכור בהיסטוריה הישראלית כמי שפיקד על חטיבה 7 שניהלה במלחמת יום הכיפורים קרב בלימה מול כוח שיריון סורי גדול ממנה בהרבה. נתניהו: "דואב על לכתו" (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: בני הדר, "במחנה")

אלוף במיל' אביגדור (יאנוש) בן-גל ז"ל, אלוף פיקוד הצפון לשעבר ויו"ר התעשייה האווירית הלך לעולמו כשהוא בן 79 והותיר אחריו שבעה ילדים ואישה. בן-גל פיקד על חטיבה 7 שנלחמה במלחמת יום הכיפורים מול כוח שיריון סורי גדול ממנה בהרבה. ערב המלחמה, הועלתה החטיבה לרמת הגולן, למרות שכמעט ולא התאמנה כלל באזור.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לבן-גל: "יחד עם כל עם ישראל אני דואב על לכתו של גיבור ישראל, אלוף במיל' יאנוש בן גל. בימים הקשים ביותר של מלחמת יום הכיפורים, כשגורל ישראל היה מוטל על הכף, יאנוש וחייליו האמיצים הגנו בגופם על גבולנו הצפוני, בלמו את ההסתערות הסורית ולאחר מכן עברו להתקפה שהביאה את צה"ל לשערי דמשק. יאנוש היה מצביא מחונן עם שאר רוח ואומץ לב בלתי רגילים. הוא ייזכר כאחד המפקדים הגדולים שקמו לעם ישראל בזמן החדש".

שר הביטחון משה יעלון מסר: "מסע חייו היה מדהים ומיוחד במינו. מילד רך בשנים שנמלט עם אחותו, ללא הוריהם, מאימי הנאצים, דרך הנער שהתקשה למצוא בית ונדד ברחובות, ועד שמצא את ייעודו, בצה"ל, והיה למפקד עטור תהילה, שהוביל, בין היתר, את חטיבה 7, לוחמיה ומפקדיה, לכמה מהקרבות הקשים וההירואיים ביותר במהלך מלחמת יום הכיפורים - קרבות אשר סייעו לבלום את הצבא הסורי ברמת הגולן".

"לאורך מסלול שירותו הצבאי, גם כשהגיע לדרגת אלוף, היה יאנוש בלב העשייה המבצעית והפיקודית, תמיד במקומות שבהם התקבלו ההחלטות הקריטיות ביותר, לעתים מזומנות תחת אש. לוחם ומפקד ברמ"ח אבריו. יאנוש אמר את שעל לבו, באופן ברור ונחרץ, בישירות האופיינית לו".

"בחן רב אך בחדות מחשבה ובהירות, נעזר בניסיון העצום שלו והחוויות שצבר במהלך הדרך במבצעים ובמלחמות ישראל, בעיקר אלו ממלחמת יום הכיפורים, אשר עברו גם הלאה ונטמעו בצה"ל ובחיל השריון. ובעיקר זוכר את פקודיו שלא שבו מהקרבות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר